וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחזקאלי על רגע משנה חיים: "זביידי ירה, פספס והחליט לא להרוג אותי"

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

2.1.2020 / 8:54

תהליך ההתקרבות לדת של צבי יחזקאלי, ראש הדסק לענייני ערבים בערוץ 13 החל לפני יותר מעשור, מיד לאחר מפגש עם המחבל זכריה זביידי. היום, הוא לא מפספס את הלימוד היומי בתלמוד שאותו הוא מכנה "מפגש יומי עם הניצוץ היהודי"

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

צבי יחזקאלי, ראש הדסק לענייני ערבים בערוץ 13, החל להתקרב לדת לפני 12 שנים. במסגרת עבודתו העיתונאית, נסע יחזקאלי למחנה הפליטים ג'נין, שם נפגש עם "חבורה של מבוקשים", כלשונו, בהם, מפקד גדודי אל-עקצא של הפת"ח, המחבל זכרייה זביידי. המפגש הזה שבמהלכו ניצל ממוות הוביל לשינוי משמעותי בחייו, שבמסגרתו הפך היום לחלק בלתי נפרד מהפרויקט של הדף היומי.

"זביידי כאילו קיבל אותי בסבבה, כי אני עיתונאי ישראלי", מתאר יחזקאלי את המפגש הראשון במחנה, "אבל כעבור יממה הוא היה עצבני, התקרב אליי עם נשק ופשוט רצה להרוג אותי. הוא ירה לעברי, הכדור חלף מעל הראש ופספס".

יחזקאלי מתאר את המקרה הזה כרגע ששינה את חייו. "יש רגעים כאלה בחיים שאתה חוטף כאפה, חבטה עזה. אתה בהתחלה לא קולט אבל אז כשאתה עוצר, אתה מבין שהיה פה משהו. היה לי רגע כזה באותה סיטואציה במחנה הפליטים. שאלתי את זביידי 'מה קרה?', אז הוא אמר לי 'הבטחתי הרי להרוג את היהודי הראשון שאני רואה, הנה אתה מופיע. אמרתי לו 'אני לא יהודי, אני ישראלי'. הוא היה מופתע אבל התעשת ומיד אמר לי 'אתה טיפש, כי בעיניי אתה יהודי ואתה הולך למות על משהו שאתה לא, אז כדאי לך להתעורר על זה'".

"התחלתי מהשאלה מה זה להיות יהודי"

אחרי שניצל, יחזקאלי חזר לביתו. "אמרתי לעצמי ברכב", הוא מספר. "'הרי החיים ניתנו לי במתנה. מה זה אומר? ומהשאלה הזו התחלתי את המסע האישי שלי סביב שאלה אחת: מה זה להיות יהודי".

כיום, יחזקאלי מנהל אורח חיים דתי לחלוטין שבמסגרתו שומר שבת, מניח תפילין ואוכל כשר. "אני רוצה לספר לכם על שיחה יום יומית שיש לי שבה אני פוגש את הניצוץ היהודי", הוא אומר. "זה קורה עם דף אחד של גמרא. כאן, בעמוד הזה, כל יום, הרב קובלסקי יחלוק מדי יום את השמחה הזו שאני שמח בה תמיד".

יחזקאלי, שכוונתו ללימוד סדיר של דף גמרא אחד מתוך 2,711 דפים בתלמוד, הסביר כי זוהי "שרשרת עצומה ויקרה מלפני 2,000 שנה. תחשבו, מישהו הניח מכשיר הקלטה בחדר של אמוראים ותנאים, ואתם מקשיבים לטקסט שעלה בו. טקסט עתיק, מלא חומר וכה רלוונטי להיום".

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully