וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בתלמוד נקבע: להתייעץ עם האישה לפני שלוקחים ג'וב חדש

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

30.1.2020 / 9:21

בהתייעצות נכונה, ניתן להגיע להישגים ולמנוע טעויות. כשיש זוגיות נכונה ובריאה, האישה היא השליח לקדם את בעלה ומקבלת כלים כדי לדעת איזו טובה לתת לבעלה

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

כאשר חכמי יבנה החליטו להדיח את רבן גמליאל מהנשיאות ולמנות במקומו חכם אחר, הם בחרו ברבי אלעזר בן עזריה בשל חכמתו, ייחוסו ועושרו. חכמתו? כדי שאם יהיו שאלות לציבור שאותו הוא מנהיג, הוא יוכל לענות. עשירות? כדי שאם יצטרכו לתת מתנות לקיסר, הוא יוכל לעשות זאת. וייחוסו? כדי שרבן גמליאל שהודח מהתפקיד לא יוכל להענישו כי יש לו זכות אבות.

רבי אלעזר בן עזריה היה כבן 18 בלבד בעת שקיבל את ההצעה לכהן כנשיא. לפני שהוא קיבל על עצמו את המינוי, הוא ביקש להתייעץ עם אשתו אם להיענות בחיוב להצעה שניתנה לו. אשתו שניסתה להניע אותו מההצעה, אמרה לרבי אלעזר בן עזריה שיימנע מלקחת את התפקיד כי אולי ידיחו אותו אחרי שקודמו ירצה את החכמים. והוא השיב לה: שאפילו יום אחד בתפקיד זה מספיק.  

ענתה אשתו שאין לו שערות לבנות של זקנה, וראוי לדרשן להיות עם שערות לבנות ולהראות זקן. באותו יום שאמרה לו את הדברים, גדלו לו כשמונה עשרה שורות של שערות לבנות בזקנו בדרך נס, וכשדרש באותו היום אמר: "הרי אני כבן שבעים שנה" - אני נראה כמו בן שבעים שנה.

תחרות זקנים ושפמים התקיימה בפורטלנד. Craig Mitchelldyer/AP Images for Just for Men, AP
ברגע אחד צמחו לו 18 שורות של שערות לבנות בזקן. אילוסטרציה/AP, Craig Mitchelldyer/AP Images for Just for Men

הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, תהה "איך יהודי כה קדוש, מקבל הצעה להיות נשיא, ולפני החלטתו, כל מה שהוא מבקש זה רק להתייעץ עם אשתו שהייתה כה צעירה? יש פה סוד לחיים, הסביר הרב, "בהתייעצות נכונה, אפשר להגיע להישגים גדולים ולמנוע טעויות. רבי אלעזר בן עזריה הלך לשאול את האישה שמכירה אותו טוב יותר מכל אדם". 

הרב הוסיף כי "האישה לא רק שיכולה לתת כלים אלא גם לומר לו מה יקרה אחרי? האם זה מרומם אותו או יפיל אותו? בתורה נכתב כי  'לֹא טוֹב הֱיוֹת הָאָדָם לְבַדּוֹ, אֶעֱשֶׂה לּוֹ עֵזֶר כְּנֶגְדּוֹ'", כשיש זוגיות נכונה, האישה מקבלת כלים מלמעלה והיא יודעת איזו עצה טובה לתת לבעלה. היא השליח לקדם אותו ולהסתכל מה יקרה ביום שאחרי". 

דף גמרא. צילום מסך
הגמרא הדיגיטלית/צילום מסך

הגמרא הדיגיטלית הוא מיזם ראשון מסוגו בהובלת הרב חיים דוד קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי, במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים ברחבי הארץ והעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר. התלמוד הבבלי בגרסתו הנפוצה ביותר כולל 2,711 דפים. את הגמרא הדיגיטלית מגיש הרב קובלסקי, ובאמצעותו, תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא.

את הרעיון על לימוד יומי סדיר הגה הרב מאיר שפירא אי שם בשנת 1923. לרב שפירא הייתה מטרה מרכזית אחת: לעודד את כל שכבות הציבור לקבוע עתים ללימוד תורה וליצור מכנה משותף בין כל הלומדים, בלי קשר למעמד, מקצוע או ארץ מוצא. היום, 96 שנים אחרי שהיוזמה יצאה לדרך, שותפים לה מאות אלפי יהודים ברחבי הארץ והעולם שלומדים יחד במחזור לימוד קבוע שנמשך שבע שנים וחצי. המחזור האחרון של הדף היומי החל לפני ימים אחדים, והצטרפו אליו אלפי בני אדם שלא היו שותפים לו עד כה.

לאתר הגמרא הדיגיטלית: לחצו כאן.

(התוכן בכתבה מבוסס על דף כ"ז במסכת ברכות בתלמוד בבלי)

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully