וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספיק לחשוב על אמונה באלוקים או צריך לומר בפה שמאמינים? 

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

26.2.2020 / 8:07

מה יעזור אם אדם שלא מאמין באלוקים יגיד שהוא מאמין? לדיבור יש כוח, למילים יש משמעות. כמו אדם שהחמיא לחבר, ובכך נתן לו כוח אבל בעיקר גם לעצמו

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

כוח הדיבור, מהו? הגמרא במסכת ברכות, דף נד, מספרת כי בבית המקדש היו אומרים בסיום כל ברכה את הנוסח הבא: 'ברוך אתה ה' אלוקי ישראל מן העולם'. ואז, באו הצדוקים ואמרו 'אין עולם אלא אחד'. הם כפרו בקיומו של העולם הבא, ובעקבות כך, תיקנו לומר 'ברוך אתה ה' אלוקי ישראל מן העולם ועד העולם', כלומר שיש שני עולמות, כדי להוציא מלב הצדוקים שכפרו בתחיית המתים. 

לכאורה, אם אדם מאמין בעולם הבא, הוא מאמין. אם אדם רחוק מהבנה שיש עולם הבא, אז מהי המשמעות שהוא יגיד שיש עולם הבא? אלא מכאן ניתן ללמוד את כוחן של מילים. כשמישהו מחמיא לחברו ואומר לו 'אתה נראה טוב היום', מעבר למחמאה, מתעוררת אצלו אנרגיה חיובית. הוא נותן כוח למי שהוא החמיא לו, הכל באמצעות המילים. הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר כי "הכוחות של המילים מייצרים בלב אהבה ונתינה". 

בחור מגמגם. ShutterStock
למילים יש כוח/ShutterStock

הגמרא הדיגיטלית הוא מיזם ראשון מסוגו בהובלת הרב חיים דוד קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי, במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים ברחבי הארץ והעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר. התלמוד הבבלי בגרסתו הנפוצה ביותר כולל 2,711 דפים. את הגמרא הדיגיטלית מגיש הרב קובלסקי, ובאמצעותו, תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא.

את הרעיון על לימוד יומי סדיר הגה הרב מאיר שפירא אי שם בשנת 1923. לרב שפירא הייתה מטרה מרכזית אחת: לעודד את כל שכבות הציבור לקבוע עתים ללימוד תורה וליצור מכנה משותף בין כל הלומדים, בלי קשר למעמד, מקצוע או ארץ מוצא. היום, 96 שנים אחרי שהיוזמה יצאה לדרך, שותפים לה מאות אלפי יהודים ברחבי הארץ והעולם שלומדים יחד במחזור לימוד קבוע שנמשך שבע שנים וחצי. המחזור האחרון של הדף היומי החל לפני ימים אחדים, והצטרפו אליו אלפי בני אדם שלא היו שותפים לו עד כה.

לאתר הגמרא הדיגיטלית: לחצו כאן.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully