וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראית את המילה "יוחנן" או "חנינא" בחלום? יהיו לך ניסים

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

29.2.2020 / 18:22

מידת ההצלחה של האדם תלויה בהכרתו שהכל מאת אלוקים. אולי כך ניתן להבין את הסיבה למה אדם שרואה בחלום את המילים "הונא", "יוחנן" ו"חנניא" - יהיו לו ניסים גדולים

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

הגמרא, במסכת ברכות דף נ"ז אומרת שמי שרואה את השם "הונא" בחלום שהוא חולם בשינתו בלילה, סימן שנעשה לו נס. בנוסף, לפי הגמרא, אדם שרואה את אחת המילים הבאות: "חנינא" או "חנניא" או "יוחנן", בחלום בשינתו בלילה, זה סימן לכך שייעשו לו הרבה ניסים. למה? הגמרא מסבירה כי זאת משום שיש בשמות אלו שתי אותיות של נו"ן, האות שגם איתה מתחילה המילה "נס".

הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, מיזם הדף היומי. הסביר כי "כל מה שמתרחש מסביבנו זה נס. פועם לנו הלב? זה נס. האוכל שלנו מתעכל? זה נס. העולם כולו מתנהל בנס גמור". לדבריו, "מי שמרגיש, מי שיודע או חש שכל מה שיש לו בעולם הזה, זה מגיע מבורא עולם, הוא ראוי לניסים גדולים בחייו. כשאדם במדרגה שהוא מרגיש שאפילו הטבע זה חסד שאלוקים עושה איתו ועם כל בן אנוש בעולם, יהיו לו ניסים. מי שמחובר לאלוקים ומבין שהכל ממנו, אין לו הגבלה".

חמש עובדות על חלומות. ShutterStock
יהיו לך ניסים גדולים./ShutterStock

הגמרא הדיגיטלית הוא מיזם בהובלת הרב חיים דוד קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי, במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים ברחבי הארץ והעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר. התלמוד הבבלי בגרסתו הנפוצה ביותר כולל 2,711 דפים. את הגמרא הדיגיטלית מגיש הרב קובלסקי, ובאמצעותו, תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא.

לאתר הגמרא הדיגיטלית: לחצו כאן.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully