וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמאל? ימין? יש דעות שונות: מסכת ברכות, דף נח

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

1.3.2020 / 8:43

לעילוי נשמת אריה נוימן בן יצחק אייזיק ז"ל וכמוס חדד בן ורדה ע"ה. שיעור גמרא יומי בהגשת הרב חיים דוד קובלסקי

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

ברכת חכם הרזים היא ברכה מברכות הראייה, הנאמרת כאשר אדם רואה 600,000 איש מישראל המכונסים במקום אחד. לפי הגמרא במסכת ברכות דף נ"ח, הסיבה לברכה היא היות ו"אין דעתם דומה זו לזו, ואין פרצופיהם דומים זה לזה". מגיש הגמרא הדיגיטלית, הרב חיים דוד קובלסקי הסביר בקטע הוידאו היומי כי "אדם רואה כמות גדולה של אנשים הוא מברך, ואומר 'בורא עולם אתה חכם'. למה? 600 אלף איש, זה 600 אלף דעות, מחשבות וכל אדם זה עולם שלם. במעמד קבלת התורה היו 600 אלף איש, היכולת האנושית היא להמציא 600 אלף רעיונות על נושא אחד".

לדברי הרב, "כשאדם רואה כמות כזו של אנשים, הוא ישר חושב לעצמו מי מוביל אותם? והוא צריך לומר 'ברוך חכם הרזים' כי אז אדם יודע שאלוקים יודע את היכולות והמחשבות של כל אדם. לכן, כשאדם מקבל שיש דעה אחרת, הוא זוכה לעמוד בתפקיד המיוחד שאלוקים נתן לו".

הגמרא הדיגיטלית הוא מיזם שבמסגרתו כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים ברחבי הארץ והעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר. התלמוד הבבלי בגרסתו הנפוצה ביותר כולל 2,711 דפים. את הגמרא הדיגיטלית מגיש הרב קובלסקי, ובאמצעותו, תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא.

לאתר הגמרא הדיגיטלית.
לדף הפייסבוק של הגמרא הדיגיטלית.
להאזנה בפודקאסט בספוטיפיי.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully