וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפכנו את זה לחגיגה": מרתון הגמרא ששיגע את תלמידי הישיבה

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

2.3.2020 / 7:43

ישיבת צביה קטיף ביד בנימין ערכה זו הפעם השישית את "גמראתון", מרתון הגמרא שנמשך כמעט ארבעה ימים רצופים. התלמידים למדו יותר מ-3,000 דפי גמרא והרגישו כמו "בחתונה עם התורה"

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

"גמראתון", זה היה שם המבצע שהעניקו בישיבה התיכונית 'צביה קטיף' למה שהתרחש בבית המדרש של הישיבה ביד בנימין. למעלה מ-200 נערים, בגילאי 14-18 התכנסו יחד ללימוד שנמשך יותר מ-80 שעות סביב השעון והספיקו במסגרתו לסיים כ-3,000 דפי גמרא, כמות שספק אם היו מספיקים בארבע שנות לימוד בישיבה.

מרתון הגמרא בישיבה נערך זו השנה השישית, דווקא בחודש אדר, כשרוב הצעירים בישיבות התיכוניות מקדישים את זמנם ל"הכתרות" והצגות ביום פורים. משך שלושה ימים וחצי, נסגרות הכיתות, ורוב התלמידים יושבים ללמוד גמרא בבית המדרש יום ולילה. "שמענו על הרעיון מישיבה אחרת והתאמנו אותו אלינו", סיפר ראש הישיבה יועד אהרוני. "איך זה קורה? הרי אחרי שעה וחצי יוצא לתלמידים עשן שחור מהאוזניים? הפכנו את זה לחגיגה". 

והחגיגה במקרה הזה היא לא מה שחשבתם. האתגר בין התלמידים הוא מי יספיק ללמוד יותר, מי יצליח במבחן שנערך בסוף המרתון, ויותר מכך, לדברי הרב אהרוני, "אנחנו מפנקים את התלמידים באוכל ברמה של בית מלון. אחד התלמידים אמר לי 'אם הישיבה משתגעת עלינו, אנחנו נשתגע על הגמרא'. הם זוכים בפרסים, ויש אווירה מטורפת של תחרות". 

מרתון גמרא בישיבת צביה קטיף. ישיבת צביה קטיף, צילום מסך
"אנחנו נשתגע על הגמרא". המרתון בישיבה, שבוע שעבר/צילום מסך, ישיבת צביה קטיף

כל תלמיד למד עשרה דפי גמרא, חלק בחברותא עם החברים, עם האב או הסב שהצטרפו ל"חוויה הרוחנית", כלשונם. לפי ההערכה, הם סיימו יחד יותר מ-3,000 דפי גמרא, ולאחר שלושה ימים וחצי, המרתון הגיע לסיומו במבחן על הדפים שנלמדו, והשיא נרשם באירוע חגיגי באולם אירועים. "כמו חתונה", העיד הרב אהרוני. "אנחנו מתחתנים עם התורה". 

לדבריו, "במרתון הראשון הייתי מאד מאוכזב כי הייתי בטוח שיום אחרי שהוא הסתיים, כולם ילמדו כמו משה רבינו, והיום אני מבין שהחינוך לא עובד ככה. גם עם ישראל אחרי מעמד קבלת התורה בהר סיני חטא בחטא העגל אבל המעמד הפך להיות אחד האירועים המכוננים והמשמעותיים שמלווים אותנו עד היום. התפקיד שלנו כמחנכים הוא לייצר חוויות תורניות, רוחניות ומשמעותיות שמלוות את הבנים, ולאט לאט כל אחד מבשיל בזמן שלו". 

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מרתון גמרא בישיבת צביה קטיף. ישיבת צביה קטיף, צילום מסך
הספיקו ללמוד 3,000 דפי גמרא. המרתון בשבוע שעבר/צילום מסך, ישיבת צביה קטיף

רוצים גם להצטרף ללימוד יומי של גמרא? זו ההזדמנות שלכם. כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים ברחבי הארץ והעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר של הגמרא הדיגיטלית. איך? את הגמרא הדיגיטלית מגיש הרב חיים דוד קובלסקי, ובאמצעות, האתר, דף הפייסבוק והפודקאסט, תפגשו מידי בוקר בנקודות משמעותיות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא.

לאתר הגמרא הדיגיטלית.
לדף הפייסבוק של הגמרא הדיגיטלית.
להאזנה לשיעורים בפודקאסט בספוטיפיי.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully