וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי אפשר לערבב אותו": יהודי לעולם לא יוכל להיות גוי

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

11.3.2020 / 7:58

עם ישראל נמשל לשמן, וגם הוא צף מעל שאר אומות העולם. אז האם זו הסיבה לכך שיהודי לעולם לא יוכל להיות גוי, גם אם הולך בדרך הרעה?

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

הגמרא במסכת ברכות. דף ה, מעלה דיון בדיני טומאה. מה דינו של אדם שנגע במת? הוא טמא. אחר כך, כשהוא נוגע באוכל, בשמן או ביין? האוכל והשתייה גם יהיו טמאים? ועל כך יש מחלוקת. מה הנמשל? במדרש נכתב כי העם היהודי נמשל לשמן, למה? כי שמן צף תמיד למעלה, וכך גם העם היהודי. אי אפשר לערב את העם היהודי עם שאר אומות העולם. זהו בדיוק הייחודית של כל אדם יהודי, לעולם הוא לא יוכל להיות גוי, גם אם הוא אינו נוהג בדרך הנכונה.

הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר את הסיבה בגללה עם ישראל קיבל מחויבות שעמים אחרים לא קיבלו. העם היהודי כשהתבקש לקבל את התורה, הוא לא שאל מה יש בה? הם אמרו לקדוש ברוך הוא 'נעשה ונשמע'. זה כוח אדיר של הניצוץ היהודי. הוא מבטל את תחושות הגוף, אדם מוכן לוותר על הכל ואת הגורל לתת לבורא עולם". 

שמן זית. ShutterStock
עם ישראל נמשל לשמן. אילוסטרציה/ShutterStock

הגמרא הדיגיטלית הוא מיזם בהובלת הרב חיים דוד קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי, במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים ברחבי הארץ והעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר. התלמוד הבבלי בגרסתו הנפוצה ביותר כולל 2,711 דפים. את הגמרא הדיגיטלית מגיש הרב קובלסקי, ובאמצעות, האתר, דף הפייסבוק, והפודקאסט, תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא.

לאתר הגמרא הדיגיטלית: לחצו כאן.
לעמוד הפייסבוק של הגמרא הדיגיטלית: לחצו כאן.
לפודקאסט של הגמרא הדיגיטלית: לחצו כאן.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully