וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא רק מקום אינטימי": הבית הקטן הזה בכלל לא נחשב לבית

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

13.3.2020 / 7:50

בית או דירה הם לא רק מקום פיזי, אלא גם מקום רוחני. לפי התלמוד, אם בבית אין 10 טפחים, הוא לא נחשב בית כי המטרה לעשות בו גם שימוש לטובת העברת מסרים לדורות הבאים

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

בית או דירה הם לא רק מקום פיזי, אלא גם מקום רוחני. לפי הגמרא במסכת שבת, דף ז, "בית שאין בתוכו עשרה וקרויו משלימו לעשרה", כלומר בית שאין בתוכו עשרה טפחים (מטר), אי אפשר לגור שם. הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר כי "בית זה לא מקום אינטימי בלבד, צריך לעשות בו שימוש. ואם אין בו חלל, הוא לא נחשב בית".

לדברי הרב, "המסר הרוחני הוא שבית הוא לא רק קירות וגובה - אלא גם מה עושים בו". לדברי הרב, "החלק הרוחני שניתן ללמוד מדברי הגמרא הוא שלבית יהודי יש תפקיד מיוחד ביותר, בעל נוכחות, תוכן ומשקל. כל יחיד בישראל נולד לתפקיד שבמסגרת היותו חלק מהעם היהודי, עליו להוריש גם לדורות הבאים אחריו. אם בבית שלך יש אווירה של אהבת ישראל, כיף רוחני, זה אוטומטית בית שהופך להיות מקום שבו מעבירים הלאה לדורות הבאים את התוכן, הזוגיות, יראת שמיים ואהבה. בית זה חלל שצריך למלא אותו בדברים טובים".

בניית בית פרטי. ShutterStock
בית פרטי. אילוסטרציה/ShutterStock

הגמרא הדיגיטלית הוא מיזם בהובלת הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי, במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים ברחבי הארץ והעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר. התלמוד הבבלי בגרסתו הנפוצה ביותר כולל 2,711 דפים. את הגמרא הדיגיטלית מגיש הרב קובלסקי, ובאמצעות, האתר, דף הפייסבוק, והפודקאסט, תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא.

לאתר הגמרא הדיגיטלית: לחצו כאן.
לעמוד הפייסבוק של הגמרא הדיגיטלית: לחצו כאן.
לפודקאסט של הגמרא הדיגיטלית: לחצו כאן.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully