וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החטא הנורא שגורם לכך ש"העונש בא מיד"

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

17.3.2020 / 7:53

אין מי שינחם יתומים ואלמנות, הם לבד בעולם. לכן, העונש על מי שמצער אותם הוא גדול מאד ובא עליו באופן מיידי. ככה זה כשיש לך ערוץ ישיר עם אלוקים

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

(בוידאו: הקטע מתוך השיעור היומי)

התלמוד במסכת שבת, דף יא, קובע כי מי שמצער יתום ואלמנה, עונשו גדול מאד, ואלוקים ממהר לתת לו אותו באופן מיידי. הסיבה לכך נובעת בין היתר מהרגישות לצערם של אחרים. מדובר בנקודת יסוד ביהדות, ופעמים רבות מזהירה התורה שלא לצער יתומים ואלמנות. מהי הסיבה לכך? 

אישה שמצערים אותה, מתלוננת על כאבה בפני בעלה והוא מפייס אותה, בן שציערו אותו, משתף את אביו והוא מנחם אותו. יתומים ואלמנות? אין מי שינחם אותם, רק הקדוש ברוך הוא. רבינו בחיי, אחד המפרשים על התורה, אומר שיש להם ערוץ ישיר לאלוקים, ולכן הוא עוזר להם יותר מלכל אדם. זה לא בגלל שהם יתומים ואלמנות, אלא מפני שהם פונים לאלוקים מכל הלב, ובוטחים רק בו כי מבחינתם רק הקדוש ברוך הוא יכול לעזור להם. 

הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטילית, מיזם שבמסגרתו כל אחד יכול להצטרף ללימוד גמרא יומי, הסביר כי המסר שניתן ללמוד מהדברים הוא נכון לכל יהודי, היות ו"כל יהודי שמרגיש שאין אף אחד מלבד אלוקים שיכול לעזור לו, שהקדוש ברוך הוא הכתובת היחידה שלו, התפילה שלו תתקבל בדומה לתפילה או בקשה של יתום או אלמנה".

לאתר הגמרא הדיגיטלית: לחצו כאן.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully