וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחדים מהקורונה? כך תהיו מהאנשים שעוצרים את המגיפה

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

19.3.2020 / 19:01

וירוס הקורונה התפשט כבר כמעט לכל מדינות העולם וגרם לשיתוק כלכלי בכל המדינות בהן פגע. מדינת ישראל בטלטלה שסופה אינו יודע אבל כל אחד מכם יכול לעצור את הנגיף

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

וירוס הקורונה התפשט כבר כמעט לכל מדינות העולם, גרם לקריסת מערכת הבריאות באיטליה ולשיתוק כלכלי בכל המדינות בהן פגע. מדינת ישראל בטלטלה שסופה אינו יודע וברקע הפאניקה שאוחזת בכולנו, יש מעט תקווה. כל אחד ואחת מאיתנו יכולים להפוך את רגעי המשבר הזה משעות קשות של דאגה לשעות של העצמה.

אדם שדואג, מה יהיה? איך יהיה? הוא כל הזמן חושש מהעתיד בגלל הקורונה, הוא נכנס לחרדה ומאפשר לה להשתלט עליו. היא זו שמנהלת אותו מבוקר ועד ערב. לעומתו, אדם רגוע וחכם, רואה בסיטואציה הזו הזדמנות להעצמה או לתיקון אישי, והזכות להחליט באיזו דרך ללכת היא בידיו של כל אחד ואחת. 

הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר בשם רבי משה בן מימון - מגדולי הפוסקים הידוע בכינויו הרמב"ם - כי כשאדם מבולבל ורואה למשל בתקופת בצורת תופעה מקרית בלבד, "הוא מסכן את עתידו ומתאכזר על עצמו". לעומת זאת, אדם שמבין שהתקופה של הבצורת נועדה להעניק לו כוחות מחודשים וההכוונה להתעוררות מוסרית וערכית". 

חיטוי תחנת רכבת משה דיין ראשון לציון,מעל נתיבי איילון, 18 במרץ 2020. ראובן קסטרו
חיטוי תחנת רכבת בראשון לציון./ראובן קסטרו

גם בימי הקורונה, הוסיף הרב קובלסקי, "זה לא אקראי או מקרי. לכל דבר יש כוונה, ועד שלא נתחבר אליה, לא נוכל לעצור את התפשטות המגיפה. נתחבר כולנו ל'יזם הגדול', ונזכה לכוחות מחודשים למלחמה בנגיף. כך נוכל להדריך ולהשפיע גם על הסובבים אותנו, להתלכד ולהתאחד כאחד". 

קטע הוידאו העוסק באפשרות של כל אדם להתחזק ולהתעצם בעקבות הקורונה הוא חלק מפרויקט יומי של הגמרא הדיגיטלית, מיזם ראשון מסוגו בהובלת הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי, במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים ברחבי הארץ והעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר. את הקטע מגיש הרב קובלסקי, ובאמצעותו, תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא.

לאתר הגמרא הדיגיטלית: לחצו כאן.
לעמוד הפייסבוק של הגמרא הדיגיטלית: לחצו כאן.
לפודקאסט של הגמרא הדיגיטלית: לחצו כאן.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully