וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגולה הכי הכי לוהטת שהפכה לטרנד עולמי

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

23.3.2020 / 9:34

זו אחת מהמצוות החשובות של נשים יהודיות ובשנים האחרונות היא הפכה לטרנד חוצה מגזרים. לפי מקורות רבים, זו גם סגולה ללידה קלה, זיווג, פרנסה ובריאות. מה המקור שלה ולמה היא כה חשובה?

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

מצוות הפרשת חלה היא אחת משלושת המצוות החשובות של נשים, נוסף להדלקת נרות וטהרת המשפחה. תוך שאישה אופה, מכינה בצק ללחם, היא מחויבת על פי התורה להפריש מהבצק, והחלק שהופרש היה ניתן בעבר לכוהנים בבית המקדש. כיום, יש שנוהגות לשרוף אותו או לזרוק אותו לפח בצורות שונות.

מצוות הפרשת חלה הפכה בשנים האחרונות לסגולה הכי טרנדית בקרב נשים דתיות וחילוניות. לפי מקורות רבים, המצווה היא סגולה ללידה קלה, זיווג, בריאות, הצלחה ועוד. אבל בכלל המקור של המצווה הזו ולמה היא כל כך חשובה? מקור המצווה בפרשת שלח, ספר במדבר, שם נכתב: "בְּבֹאֲכֶם אֶל הָאָרֶץ..וְהָיָה בַּאֲכָלְכֶם מִלֶּחֶם הָאָרֶץ תָּרִימוּ תְרוּמָה לַה' רֵאשִׁית עֲרִסֹתֵכֶם חַלָּה תָּרִימוּ תְרוּמָה כִּתְרוּמַת גֹּרֶן כֵּן תָּרִימוּ אֹתָהּ מֵרֵאשִׁית עֲרִסֹתֵיכֶם תִּתְּנוּ לַה' תְּרוּמָה לְדֹרֹתֵיכֶם ".

הגמרא במסכת שבת, דף טו, שנלמדה על ידי לומדי הדף היומי בסוף השבוע האחרון, עסקה בשאלה מהי כמות בצק שמצריכה הפרשת חלה, והגיעה למסקנה. אבל למה המקור למצווה הזו מופיעה בפרשה שבה מסופר על סיפור המרגלים, במסגרתו משה רבינו שלח מרגלים לתור את ארץ ישראל, והם חזרו עם בשורת איוב. מה הקשר בין שני הדברים?

בוחרים חלות לשבת במאפיית ''וויז'ניץ'' בבני ברק. אבי פז
סגולה לזיווג, לידה קלה ופרנסה. חלות במאפיה בבני ברק./אבי פז

הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית הסביר כי המרגלים חזרו אחרי שבחנו מקרוב את ארץ ישראל, וסרבו להאמין לבורא עולם, "בורא עולם אמר לעם ישראל 'תכנסו, אל תחששו כי יש בה שפע וכוחות אדירים' אבל הם דחו זאת. אמר בורא עולם תתקנו. ולמה הפרשת חלה היא תיקון? הלחם הוא שלנו, כשאנחנו מפרישים ממנו, אנחנו נפרדים ממנו. בתרומה של הלחם אנחנו נזכרים שאלוקים הביא לנו את האוכל הזה. הוא הבעל הבית של הלחם. בכל הפרשת חלה אנחנו מתקנים את חטא המרגלים ומקבלים ברכה". 

הגמרא הדיגיטלית הוא מיזם בהובלת הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי, במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים ברחבי הארץ והעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר. את הגמרא הדיגיטלית מגיש הרב קובלסקי, ובאמצעות האתר, דף הפייסבוק, והפודקאסט, תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully