וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך עוצרים את הקורונה? זה מה שכל אחד מכם חייב לעשות

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

24.3.2020 / 7:35

מספר החולים עולה בקצב מדאיג, ואין פתרון רפואי איך לפתור את המשבר החמור שמטלטל את הכלכלה העולמית. לא מספיק רק לרצות שהקורונה תעלם, זה המעשה שכל אחד חייב לעשות

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

בגמרא, במסכת שבת, דף יח, עולה מסקנה חשובה איך להתמודד עם המגיפה שמאיימת על העולם כולו: לא מספיק רק לרצות שהקורונה תיעלם מחיינו, אלא צריך גם לעשות השתדלות כדי לעצור אותה.

הגמרא מרבה לדבר על הכנות ליום שבת, וכדי להבין את הערך של הכנה לשבת, צריך קודם להסביר: איך יהודים ששומרים שבת מכינים את עצמם לקראתה? עם אוכל. למה? זה יום קדוש, עם אוכל מתכוננים לקראתו? אלא שבאמצעות הכנת האוכל, אנחנו מכינים את כל הבית. כולם דרוכים, ההורים והילדים שותפים בקניות ובבישולים וכולם יודעים שהשבת נכנסת.

הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר כי "בכך מוכיחים לבורא עולם שאנחנו אוהבים את השבת. כגודל ההכנה כך גודל ההשתוקקות לקראת בואה. המשפחה משקיעה מחשבה ומאמץ איך היא זזה מהחומר לרוח". באותה מידה, אדם רוצה לבצע משימה חשובה, הוא יושב על הכסא ואומר 'זה יגיע' אבל אם הוא לא עושה השתדלות אז כלום לא יגיע. אם העם היהודי כולו היה מתפלל על הגאולה - היא וודאי הייתה מגיעה".

נציגי משטרת ישראל במהלך פעילות אכיפה נגד מפרי הנחיות משרד הביראות 22 במרץ 2020. דוברות משטרת ישראל
הקורונה ממשיכה להתפשט./דוברות משטרת ישראל

המסקנה הזו היא גם מסר חשוב לימים שבהם העם היהודי והעולם כולו מתמודד עם נגיף הקורונה. לא מספיק שכל אחת ואחד ירצה שהקורונה תעלם מחיינו, אלא צריך גם לעשות השתדלות: לקבל קבלה טובה, להתפלל לבורא עולם, לראות במשבר הזה שעצר במידה רבה את חיינו כהזדמנות לתיקון והעצמה אישית של כל אחד מאיתנו ואף לחשב מסלול מחדש. לשבת על הכיסא ולהסתפק רק במחשבות ורצונות - לא תמיד יועיל.

קטע הוידאו היומי הוא חלק מפרויקט יומי של הגמרא הדיגיטלית, מיזם ראשון מסוגו בהובלת הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי, במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים ברחבי הארץ והעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר. את הקטע מגיש הרב קובלסקי, ובאמצעות האתר, דף הפייסבוק והפודקאסט תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully