וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לפני 2000 שנה גילו את הדרך להימנע מנגיף הקורונה

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

26.3.2020 / 19:46

העולם בטלטלה, הנגיף מתפשט - אבל כבר לפני 2000 שנה, היה אפשר ללמוד על הדרך להמנע מהידבקות, ויש לכך גם הוכחה במקורות

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

הגמרא במסכת שבת, דף נ', מורה כי "רוחץ אדם פניו, ידיו ורגליו בכל יום בשביל קונו", משום שנאמר בתורה 'כל פעל ד' למענהו'. חכמים מספרים שלפני אלפי שנים כבר נהגו שאדם קם בבוקר, יש לו ג'ל, סבון ומים והוא רוחץ פניו, ידיו ורגליו. למה? במובן הפשוט - המטרה היא חיטוי וניקוי כדי שיהיה נקי ולא ידבק בו או ידביק אחרים בנגיף.

אבל מהי המשמעות העמוקה של ההוראה הזו? פנים של אדם הם דבר מופלא. הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית הסביר כי "על פי פניו של אדם רואים מה הוא מרגיש, מה הוא חווה, רואים את הפנימיות שלו". בחומש בראשית נכתב 'בצלם אלוקים ברא אותו'. הרב ציין כי "אדם הוא צלו של בורא עולם. דמותו של אלוקים משתקפת מהאדם. כשהגמרא אומרת לרחוץ פנים, ידיים ורגליים בשביל קונו (בורא עולם) זה כי אלוקים ברא את האנושות עבור בני-אדם".

משטרת לונדון במהלך סריקות אודות מפרי בידוד לאחר הנחיות הממשל להקשיח בהנחיות לצורך מניעת התפשטות נגיף הקורונה 26 במרץ 2020. רויטרס
העולם בטלטלה. משטרת לונדון בחיפושים אחר מפרי בידוד./רויטרס

לכן, הסביר הרב קובלסקי, "אין דבר שתופס את תשומת הלב של בני אנוש כמו פנים", ולדבריו, זו ההוראה, "בכל יום תשטוף את הפנים, אתה מייצג את בורא עולם, בשטיפה הזו, מציב לו האדם תמרור אזהרה, כך הוא יוכל להמשיך להיות אדם טוב, דואג לסביבתו. כשאדם זוכה לקחת את הרחיצה שהוא מחטא את הפנים, ידיים ורגליים , כדי לשמור על ניקיון ששום נגיף לא יגע בו - זה הטבעי, הוא גם פועל סביב הנגיף הפנימי. הוא מעצים את כוח הנשמה שהינה תאורה בלתי מוגבלת. לא לקחת מהשני, לא לפגוע בשני ולעורר את הנשמה למקום יותר גובה". 

קטע הוידאו היומי הוא חלק מפרויקט יומי של הגמרא הדיגיטלית, מיזם ראשון מסוגו בהובלת הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי, במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים ברחבי הארץ והעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר. את הקטע מגיש הרב קובלסקי, ובאמצעות האתר, דף הפייסבוק והפודקאסט תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully