וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיף הקורונה הוא סימן לשינוי שכל אחד צריך לעשות

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

1.4.2020 / 7:17

הכלכלה קורסת, מערכת הבריאות בגסיסה, והנגיף משפיע על כל אדם באופן אישי. זה סימן לשינוי שכל אחד צריך לעשות, והוא עשוי להשפיע עליכם דרמטית

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

נגיף הקורונה מטלטל את העולם כולו - הכלכלה קורסת, מערכת הבריאות גוססת, והממשלה בישראל שוקלת להטיל סגר מוחלט לקראת חג הפסח למשך כמעט חודש. המשבר הנוכחי משפיע על מדינות רבות בעולם, וכך גם על כל אדם באופן פרטי. הרבי מסכוטושב, רבי שמואל ברנשטיין, אמר כי כשאדם עובר טלטלה בחיים, אז הוא לרוב חושב שצריך לעשות שינוי. 

כשאדם רוצה לעשות את השינוי הזה, מופיע יצר הרע, ואומר לו: יהודי, עכשיו קשה לך. חכה, עוד מעט הקורונה תעבור, תרוויח יותר כסף, יהיה לך יותר רגוע ושלווה בחיים, ואז תעשה את השינוי מתוך דעה צלולה. הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר כי "בנקודה הפנימית של כל אחד מאיתנו, אנחנו רוצים להיות טובים, אבל מרוץ החיים ופיתויי היצר הרע מפריעים לנו לראות את הדרך. כשיש קושי, כמו הקורונה, זה מעורר בנו את הרצון הטבעי להשתפר, ועלינו לנצל את ההזדמנות הזו". 

לרעיון הזה יש קשר לדברי הגמרא במסכת שבת, דף כו, וכך נכתב: "רבי טרפון אומר, אין מדליקין אלא בשמן זית בלבד". המשמעות: לא מדליקים נרות שבת אלא בשמן זית, שהוא חומר הבעירה הצלול ביותר. להלכה נפסק שמצווה מהודרת להדליק בשמן זית אבל אם אין לו, יוכל אדם להדליק גם בשמן רגיל או אפילו בנר שעווה. 

בדיקות לגילוי קורונה בלאס וגאס, 31 במרץ 2020. רויטרס
אל תפספס את ההזדמנות. בדיקות לגילוי קורונה (צילום: רויטרס)/רויטרס

חכמינו אמרו שעם ישראל נמשל לשמן זית. למה? כי כמו עץ זית לא מפיק שמן רק לאחר תהליך ארוך שכולל סימון של הזיתים שהתחילו להבשיל, הכאה בעץ כדי שינשרו לקרקע וייחבטו בה, מעלים אותם לגת ושמים אותם תחת המכבש, ורק אז מופק שמנם - כך הם ישראל: אומות העולם חובטות אותם ממקום למקום, חובשות אותם, כופתות אותם, מקיפות אותם ולוחמות בהם, עד שהם עושים תשובה.

המסר שנלמד מכאן, זה גם כשאדם עובר טלטלה או שהוא חווה קושי אדיר, הוא צריך לנצל את ההזדמנות כדי לעשות שינוי בחייו. היצר הרע ינסה להפריע לו? אסור יהיה לו להתייאש. רק כך אדם יוכל להגיע למדרגה גבוהה יותר.

הגמרא הדיגיטלית הוא פרויקט שהוביל הרב חיים דוד קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי, במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים ברחבי הארץ והעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר. את הגמרא הדיגיטלית מגיש הרב קובלסקי, ובאמצעות האתר, דף הפייסבוק, והפודקאסט, תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully