וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיסטוריה הוכיחה: לאחדות בעם יש כוח לעצור את נגיף הקורונה

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

2.4.2020 / 15:50

ישבו גדולי האומה בתקופת העבדות במצרים, ותהו: מה יעצור את הנגיף שנחת עלינו? המסקנה שהתקבלה גם עשתה פלאים, וגם היום בכוחה לבלום את נגיף הקורונה

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

עוד בתקופת הגמרא נמצא חיסון לנגיף, והימים האחרונים שבהם מספרי החולים עולים, ואין אחדות בחלקים מסוימים בעם ישראל, מלמדים שצריך להשתמש באותו חיסון גם היום. החיסון מופיע בגמרא, והוא מתייחס לנגיף ההיסטורי בתקופת שהותם של בני ישראל במצרים, כשהמצרים העבידו בפרך את העם היהודי. ותהו גדולי האומה היהודית דאז: מה הפתרון? 

הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר כי ההחלטה שהתקבלה אז היא "אחדות וגמילות חסדים" כמענה לנגיף. לדברי הרב קובלסקי, "כשאדם מנצל הזדמנות לעזור ולסייע אחד לשני, הוא לא רק נותן לשני כוח, אלא הוא גם מעביר אור לעצמו. התורה אומרת 'ואהבת לרעך כמוך' וחכמים מזכירים ש'כל ישראל ערבים זה לזה'. כשאדם נותן מעצמו, מתפלל, מחייך ורואה את הטוב של הזולת, אלוקים רואה זאת, והוא מעורר כוחות עליונים לעבור את התקופה הקשה הזו".

אכיפת תקנות הקורונה בישיבת פוניבז', בני ברק, באפריל 2020. ראובן קסטרו
אכיפת קורונה בבני ברק. אילוסטרציה/ראובן קסטרו

קבוצות שאינן מאוחדות אלא מפוררות לגמרי, מגיעות למצב שהאזרחים בהן בוזזות חנויות, חוטפות מסכות ונאבקות באלימות על מזון. כשהן יגיעו לקריסה סופית, לא יהיה להן לדבר. דווקא בתקופה הזו, כשאנחנו בגלל הקורונה עוברים קשיים, כלכליים, בריאותיים ועוד, אם נחזיק אחד את השני, נמנע משנאה, ונרבה באחדות - אנחנו מראים לבורא עולם שכולנו יחד, זה מעורר את הכוחות העליונים כדי לעבור את התקופה הקשה הזו. 

קטע הוידאו היומי הוא חלק מפרויקט יומי של הגמרא הדיגיטלית, מיזם ראשון מסוגו בהובלת הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי, במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים ברחבי הארץ והעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר. את הקטע מגיש הרב קובלסקי, ובאמצעות האתר, דף הפייסבוק והפודקאסט תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully