וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה בגלל אירוע לפני 3,000 שנה אסור לאכול חמץ בפסח?

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

12.4.2020 / 16:05

אף אחד לא חזה את המהפך הזה. מצרים שהייתה המעצמה הכי גדולה בעולם, נכנעה בפני היהודים, והתחננה בפניהם שיעזבו את המדינה. אז למה בגלל זה אנחנו חוגגים בפסח?

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

אין אדם שלא יודע מה קרה לפני למעלה מ-3,000 שנה. אבותינו היו עבדים נרצעים במצרים, ונגד כל הסיכויים, הם השתחררו. ובכל זאת, למה אנחנו צריכים לחגוג את התקופה הזו? אנחנו מכינים את עצמנו, מנקים, מבשלים, לא אוכלים חמץ. מה המשמעות של אירוע שאירע לפני אלפי שנים לנו ולדור הבא אחרינו? 

הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית הסביר כי חג הפסח הוא מקור התקווה, החג מלמד אותנו לא להתייאש לא משנה מה. כי מה קרה? המצרים העבידו את היהודים והתעללו בהם. הם היו אומללים ומסכנים. לקחו להם את הילדים, רתמו את הנשים למחרשות ואילצו את הגברים לסרוג, הייתה שם במשך עשרות שנים גם התעללות פיזית וגם התעללות נפשית.

מצות אביב, בני ברק, 16 באפריל 2019. ראובן קסטרו
מאפית מצות בבני ברק, 2016/ראובן קסטרו

היהודים באותה תקופה היו חסרי תקווה וכשמשה הופיע בפניהם כדי לספר להם על הגאולה הקרובה, הם לא היו מסוגלים לשמוע מרוב צער וקושי. אבל אז קרה מה שאף אחד לא חזה. מצרים, שהיתה המעצמה הגדולה ביותר בעולם, קרסה וכרעה בפני היהודים. התחננה בפניהם שיעזבו את המדינה. ביציאת מצרים קיבל העם היהודי את המסר: ליהודי אסור להתייאש. קיימת חובה לקוות תמיד לטוב. כמאמר הפסוק: "קווה אל השם, חזק ויאמץ לבך, וקווה אל השם".

קטע הוידאו היומי שמבוסס על הדף היומי, מסכת שבת, דף לו, הוא חלק מפרויקט יומי של הגמרא הדיגיטלית, מיזם ראשון מסוגו בהובלת הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי, במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים ברחבי הארץ והעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר. את הקטע מגיש הרב קובלסקי, ובאמצעות האתר, דף הפייסבוק והפודקאסט תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא. הפרויקט ללא עלות למשתתפיו.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully