וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו לא בדיחה: חלק מהמים בטבריה מגיעים היישר מהגיהנום

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

13.4.2020 / 22:14

חלק מהמים בטבריה חמים יותר מכל מקום אחר על פני כדור הארץ. איך ייתכן? אולי מעולם לא שמעתם על כך, אבל הם עוברים דרך הפתח של הגיהנום

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

האם מהגיהנום יכולים להפיק גם דברים טובים? הגמרא במסכת שבת, דף לט, עוסקת בשאלה איך המים של טבריה חמים יותר ממים רגילים בכל מקום אחר על פני כדור הארץ? והתשובה שניתנת לכך היא כי "תולדות אור הוא, דחלפי אפיתחא דגיהנם",  כלומר המים בעיר נחשבים כמים שהתחממו באש היות ומקור החום שלהם הוא בגיהנום. הם עוברים בפתח הגיהנום.

הרב חיים דוד קובלסקי ציין בקטע הוידאו היומי של הגמרא הדיגיטלית כי "אף אחד מאיתנו לא רוצה לבקר בגיהנום, והשם יעזור שלא נגיע לשם, אבל הרמב"ן אומר שמכאן רואים שהחום של אש הגיהנום מורגש גם בחושים הגשמיים. תחשבו על ההרגשה הזו, לטבול בתוך חמי טבריה ולדעת שטובלים במים שהתחממו בגיהנום".

מה המסר שניתן ללמוד מכאן? לדברי הרב, "אין רע בעולם. גם המקום שמצטייר בעיני כל אדם כמקום הרע ביותר בעולם מייצר דברים טובים. הכל הוא טוב. זה נכון גם לבני אדם. אין אדם שהוא רוע מוחלט. יש אנשים שמתמודדים עם קשיים אבל כאשר יעלו לדרך הנכונה הם יכולים להוציא מעצמם הרבה דברים טובים". 

אילוסטרציה של האפוקליפסה. ShutterStock
גם מהגיהנום אפשר להפיק דברים טובים. אילוסטרציה/ShutterStock

קטע הוידאו היומי שמבוסס על הדף היומי, מסכת שבת, דף לט, הוא חלק מפרויקט יומי של הגמרא הדיגיטלית, מיזם ראשון מסוגו בהובלת הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי, במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים ברחבי הארץ והעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר. את הקטע מגיש הרב קובלסקי, ובאמצעות האתר, דף הפייסבוק והפודקאסט תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא. הפרויקט ללא עלות למשתתפיו.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully