וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשארו לי עוד 7 דקות לחיות": הוידוי הדרמטי של השחקן יעקב כהן

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

30.4.2020 / 10:11

הקומיקאי והשחקן יעקב כהן לא הסתיר מעולם את העצבים שלו "מכל דבר" עד שהוא הבין שכל דקה של כעס "מורידה יומיים מהחיים"

עריכה: וואלה! NEWS

יעקב כהן כינה עצמו במשך תקופה ארוכה "העצבני", לדבריו, "פעם הייתי עצבני. מתעצבן מכל דבר. 'למה הדוד דולק? למה הדוד מכובה? למה בכלל יש דוד'". אבל אז הוא עבר שינוי. הוא כבר לא עצבני. איך הוא עשה את זה? "פשוט הלכתי לפסיכולוג. 'אתה מרוקאי?', הוא שאל אותי. 'הו נכון, אז אתה מדוכא', וזה רק עצבן אותי עוד יותר כי מה קשור עכשיו מה אמא שלי עשתה לי?".

כהן לא הרפה וחיפש פתרון נוסף לעצבים שלו. לטענתו, "הלכתי להילרית מדהימה שעשתה לי טיפול באנרגיות" ואז "היא החזירה לי עוד פעם את כל העצבים. אם האנרגיות שלך כל כך עובדות, אז למה יש לך תעודה של קוסמטיקאית ? למה?". אבל הכעס והעצבים לא נתנו לו מנוחה. 

"כעס זה רעל. נקודה. באמת", הסביר. "ולא רק אני אומר את זה. גם בגמרא נכתב ש'כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה'. מה זאת אומרת?, תהה כהן.  "לא באמת עבודה זרה אלא ברגע שאתה כועס עובר דם מהמרה ולא מהכבד וזה אומר דם לא מסונן. ממש רעל. וכשיש רעל, נו? זה מה? כן, מקצר לנו את החיים. כל דקה של כעס, מורידה יומיים מהחיים ואם אתה מחשב את כל הכעסים שלי עד היום, נשארו לי עוד שבע דקות לחיות - אז אני רגוע". 

גבר רותח מעצבים. ShutterStock
כל דקה של עצבים מורידה לכם יומיים מהחיים./ShutterStock

רוצים ללמוד עוד נושאים על פי הגמרא? זו ההזדמנות שלכם להצטרף למיזם הגמרא הדיגיטלית. מדובר בקטע וידאו יומי שמבוסס על הדף היומי, מיזם ראשון מסוגו בהובלת הרב חיים דוד קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי, במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים ברחבי הארץ והעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר.

את הקטע מגיש הרב קובלסקי מידי יום בקטע שעולה במדור של הגמרא הדיגיטלית באתר וואלה! ובנוסף, גם באמצעות האתר של הגמרא הדיגיטלית, דף הפייסבוק והפודקאסט תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא. הפרויקט ללא עלות למשתתפיו.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully