וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני החתונה: איך תדעי שהוא ה-אחד שלך?

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

5.5.2020 / 15:33

אתם מכירים תקופה ארוכה זו את זה אבל הספקות גדולות: מי אמר שהוא יהיה בעל טוב בימי שגרה? איך תדע שהיא זו שמתאימה לצאת איתך למסע לכל החיים? הנה דרך שאולי תעזור לכם

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

רוצים לבנות בית בישראל? להקים משפחה יחד? אבל רגע לפני קבלת ההחלטה - יש לכם ספקות, שאלות ותהיות? כל אדם שואל עצמו מי אמר שהאישה שאיתה אני יוצא היא ה-אחת לצאת איתה לדרך הזו לכל החיים? מי אמר שהגבר שאותו אני מכירה תקופה ארוכה יהיה אבא טוב לילדים שלנו או שיהיה בעל טוב גם בחיי השגרה? מדובר בהחלטה גורלית, ויש לפחות דבר אחד שיכול לעזור לכם.

הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר כי יש חשיבה שמעניקה לנו כלים לבודד את הספקות, תהיות והמבוכות שלנו בדרך לקבלת החלטות גורליות ובאמצעות חשיבה כזו, אנחנו יכולים לקבל החלטות נכונות וטובות לנו. לדבריו, "אדם שואל את עצמו 'מאיפה אני יודע שזה הזיווג שלי?' אולי זו רק אהבה רגשית אבל לא שכלית?". 

הדרך הנכונה, הסביר הרב קובלסקי, היא ש"אדם ישאל עצמו קודם לפני שייצא לדרך - אני רוצה להקים בית, להקים את הדור הבא, הבחורה או הבחור שאנחנו מאד אוהבים - היא השותפה לעשות את האקזיט הזה או אולי בכלל אנחנו אוהבים כי זו אהבה שתלויה בדבר? בדיוק כמו הרגע שאדם מקים עסק, והוא אמור לשאול את עצמו מהי המטרה של העסק? כמה שעות להקדיש לכך? מה מטרת הרווחים של העסק? ורק אחרי שהוא ישיב לכל השאלות האלה - הוא יוכל לקבל החלטה נכונה. "על כל השאלות האלה צריך לענות אחרי שמנטרלים ומבודדים את כל הרגשות ואת כל הרעשים החיצוניים שלוקחים מאדם את היישוב הדעת", הסביר הרב.

הצעת נישואין. ShutterStock
האחד שלך? הצעת נישואין/ShutterStock

העצה הזו מבוססת על דברי הגמרא במסכת שבת, דף נ"ט, בה עסקו בין היתר בענייני טהרה וטומאה. מדובר בכלל של "עמוד ונעשה מלאכתנו", והמשמעות היא שאם אדם טמא ישב על כלי ואמרו לו 'קום בבקשה, צריכים את הכלי הזה לצורך אחר', אז הכלי אינו טמא כי הוא לא היה מיועד לישיבה. לכן, אומר הרב, "אתה רוצה לדעת את מהותו של הדבר? האם נכון לך להקים עסק? האם נכון להתחתן עם בן או בת הזוג? אתה רוצה לדעת מה הנקודה הפנימית? תבדוק מה תהיה ההתנהגות במקרה של לחץ או של דחיפוּת".

רוצים ללמוד נושאים נוספים על פי הגמרא? זו ההזדמנות. הצטרפו למיזם הגמרא הדיגיטלית, קטע וידאו יומי שמבוסס על הדף היומי בהגשת הרב חיים דוד קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי, במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים ברחבי הארץ והעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר.

את הקטע מגיש הרב קובלסקי מידי יום בקטע שעולה במדור של הגמרא הדיגיטלית באתר וואלה! ובנוסף גם באמצעות האתר של הגמרא הדיגיטלית, דף הפייסבוק והפודקאסט, ובקטעים אלה תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא. הפרויקט ללא עלות למשתתפיו.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully