וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקשרו מהבנק שיש חריגה": הטלפון הכי מרתיח שקיבל יעקב כהן

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

7.5.2020 / 12:00

אין לכם כסף אבל כולם רוצים אותו ממכם. הבנק, הילדים, הסופר והרופא שיניים. איך אפשר לצאת מתסבוכת כלכלית ולהגדיל את המשכורת שלכם? לכהן יש פתרון

עריכה: וואלה! NEWS

מי לא מכיר את הסיטואציה הזו שהפקיד בבנק מתקשר בבוקר, וחצי צועק ש"אתם בחריגה"?, ש"חזר הצ'ק" או שהוא נאלץ לבטל את ההוראת קבע? השחקן והקומיקאי יעקב כהן מספר שבוקר אחד קיבל טלפון אותו הוא מגדיר בציניות "הכי נדיר בעולם. מאיפה? מהבנק. 'שלום יעקב? רציתי להגיד לך שאתה בחריגה". בתגובה אופיינית לו הוא הגיב "אוי באמת? חשבתי שרצית להגיד לי שיפה לי הקרחת". 

כהן טוען שהחיים הם ככה ש"לאף אחד אין כסף אבל כולם רוצים אותו ממך כל הזמן. הבנק, הילדים, הסופר, רופא שיניים, המוסך", ולא די בכך, לדבריו, "אתה הולך, יושב בבית קפה, ניגש אליך בן אדם, גם רוצה כסף. אבל אתה אומר לו 'אין לי כפרה, אין לי. ואז אתה מוציא כסף מהכספומט. מאחוריך, מה? הומלס! 'יש לך כסף?', הוא שואל. לא מספיק שיש עמלה בבנק, יש עמלת הומלס. משגעים אותי". 

אז איך בכל זאת אפשר להגיע לשפע? איך מגדילים את הפרנסה, איך? "הנה השיטה שלי", חושף כהן. "אם אתה רוצה כסף, אז תן. כן, לא רק אני אומר את זה. גם רש"י (רבי שלמה יצחקי שהיה אחד מגדולי המפרשים) אומר את זה 'הרוצה למלוח ממונו. יחסרנו לצדקה'. מה זה אומר? בא אליך קבצן, תתן לו. בא אליך מישהו בבית קפה? תן לו. לזה שברמזור, תן, תפתח את היד, תפתח את הלב ואז תראה שיגיע אליך שפע, שפע של פרנסה". 

גברים חרדים ליד כספומט בירושלים, 2012. AP
חריגה? צ'ק חזר או הוראת קבע בוטלה. אילוסטרציה/AP

רוצים ללמוד עוד נושאים על פי הגמרא? זו ההזדמנות שלכם להצטרף למיזם הגמרא הדיגיטלית. מדובר בפרויקט במסגרתו תצפו בקטע וידאו יומי שמבוסס על הדף היומי אותו מגיש הרב חיים דוד קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי. במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים בארץ ובעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר. הקטע מתפרסם במדור של הגמרא הדיגיטלית, ובנוסף גם באתר של הגמרא הדיגיטלית, דף הפייסבוק והפודקאסט. בקטע תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא. הפרויקט ללא עלות למשתתפיו.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully