וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרוך שמאלי ביד ימין של הילד: סגולה יוצאת דופן נגד געגועים

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

11.5.2020 / 7:03

נסיעת עבודה? טיסה לחו"ל או סתם חופשה זוגית? אם נאלצתם להפרד מהילדים לתקופה ארוכה, אתם חייבים להכיר את הסגולה הזו שיכולה לשים סוף לגעגועים שלהם ושלכם יחד

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

בתקופת התלמוד הייתה סגולה מעניינת שנועדה לעזור לילדים שההורים נאלצו להיפרד מהם לתקופה ארוכה כדי להתמודד בגעגועים. מה עשו? מספרת הגמרא במסכת שבת, דף סו, "בן שיש געגועין על אביו, נוטל רצועה ממנעל של ימין וקושר לו בשמאלו". בן שאביו עומד להפרד ממנו והאבא רוצה להפיג את צער הבן, נוטל האב רצועה מנעל ימנית שלו וקושר אותה על היד השמאלית של הבן. הקשר הזה היה נחשב בתקופתם תרופה ממש.

ולפי הגמרא, מהו הסימן לזכור איך לעשות את התרופה הזו? "וסימניך תפילין", נכתב. הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר בקטע הוידאו היומי כי "הסימן של התרופה הזו הוא כמו התפילין. גם את התפילין קושרים ביד ימין על יד שמאל, כמו שאת התרופה הזו עושים ברצועה מרגל ימין על יד שמאל". 

הרב קובלסקי הוסיף כי "חכמים עושים השוואה בין סגולה נגד געגוע לתפילין. בלילה? הנשמה שלנו עולה למרום, כל אחד נותן דין וחשבון על מה שעשה במהלך היום ולפני שהוא מתעורר מחזירים לו את הנשמה. עומד יהודי בבוקר ומתחיל להרגיש צער, הייתי עד עכשיו ביד אלוקים, וכעת הוא החזיר את הנשמה שלי לגוף, אני מתחיל להתגעגע לה'. מה אומרים לו חכמים? יש תרופה. התפילין הקדושות, תקשור אותם על הגוף שלך, ותתקרב חזרה לאלוקים".

חייל חרדי מתפלל בכותל המערבי, יולי 2012. Artoday
הקשר שלנו עם אלוקים. חייל חרדי מניח תפילין בכותל/Artoday

התפילין נקראות "קשר", בדיוק כפי שמופיע בציווי בתורה "וקשרתם לאות על ידיך". זה הקשר שלנו עם אלוקים. געגוע הוא מלשון נגיעה. המתגעגע רוצה כל הזמן מגע, רוצה לגעת במי שהוא מתגעגע אליו, והתפילין הן ההזדמנות המופלאה שלנו לגעת ברוחניות להתחבר לאלוקים. 

הרב קובלסקי ציין כי "החיבור הזה הוא הפתח לשפע האלוקי העצום המובטח למניח התפילין. אותן קופסאות קטנות ושחורות, הן, לאמיתו של דבר, גוף עצום, כעין 'כור אטומי' רב עוצמה, המייצר קשר אדיר עם עולמות גבוהים וטמירים, על מנת למשוך מהם שפע לו ולסביבתו. יהודי אף פעם לא לבד".

רוצים ללמוד עוד נושאים על פי הגמרא? זו ההזדמנות שלכם להצטרף למיזם הגמרא הדיגיטלית. מדובר בפרויקט במסגרתו תצפו בקטע וידאו יומי שמבוסס על הדף היומי אותו מגיש הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי. במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים בארץ ובעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר. הקטע מתפרסם במדור של הגמרא הדיגיטלית, באתר הגמרא הדיגיטלית, דף הפייסבוק והפודקאסט. בקטע תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא. הפרויקט ללא עלות למשתתפיו.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully