וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו, הקירות בבית מתקלפים? תגיד תודה! יש כאלה שאין להם בית

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

24.5.2020 / 8:54

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

לא מעט טענות עלו נגד ההזנחה בביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו ברחוב בלפור בירושלים. קירות מתקלפים, רטיבות ועובש היו רק חלק בסרטונים שתיעדו בני המשפחה ומקורביהם לתקשורת אבל מהגמרא בדף היומי אנחנו לומדים שיש דרך להפיק מכל דבר שלילי - גם נקודות חיוביות, וכך גם במקרה הזה. במסכת שבת, דף עט, הגמרא שואלת מה אפשר לעשות עם מי ביוב שהם כה מסריחים? ועל כך מגיב רבי ירמיה שניתן לערב אותם בטיט לטובת בנייה, ומכך אנחנו למדים שיש דבר שנראה בעיננו מגעיל ומריח רע אבל אפשר לעשות בו שימוש חיובי. 

הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר כי השלב השני בחיים הוא "לדעת על מה להסתכל". לדבריו, "הייתה פעם אישה שקירות ביתה כבר התקלפו, הרהיטים היו ישנים ולה או לבעלה לא היה כסף לשפץ ולחדש. אבל אלה לא היו כל מסכת ייסוריה". אותה אישה, סיפר הרב, סבלה מכך ש"הילדים שלה כל היום השתוללו ולא השקיעו בלימודים, הרכב שלה התקלקל ובעלה קנה לה ליום ההולדת ספר משעמם עם כרטיס ברכה בשקל". כשהיו שואלים את האישה 'מה קורה?', היא הייתה עונה: 'הכל לא טוב'

האישה פנתה אל הרב בעצה מה לעשות. הרב לקח בפניה דף לבן, צייר עליו נקודה שחורה וביקש מהאישה לומר לו מה היא רואה לפניו. 'אני רואה נקודה שחורה', היא אמרה. 'זהו?', שאל הרב. האישה הסתכלה שוב על הדף ואמרה 'כן, זהו'. הרב שאל את האישה: 'ומה עם הדף, את לא רואה דף לבן?', והמשיך להסביר לה: 'הנקודה השחורה, ככל שאת מסתכלת עליה, כך היא גדלה יותר ויותר עד שהיא מאפילה על השאר". 

כך לשאר הדברים בחיים, הסביר הרב קובלסקי: "הבית ישן והקירות מתקלפים? צריך לטפל בכך אבל גם לומר תודה שיש בית. יש לא מעט אנשים שהם חסרי בית, הומלסים. או שיש אנשים אחרים שאומנם גרים בדירות יפות, אבל משלמים יותר ממחצית מהמשכורת החודשית שלהם על השכירות. הילדים משתוללים? תגידו תודה שהם בריאים. עצרו וחשבו לרגע על אותם זוגות, שלא זכו לילדים בכלל. הרכב התקלקל? - איזה יופי, יש רכב! בעלך קנה לך מתנה ליום ההולדת? כמה יפה שהוא זכר את היום הזה! אם נתבונן בטוב, הטוב יגדל והוא יהיה זה שיהפוך משמעותי בחיינו".

רוצים ללמוד עוד נושאים על פי הגמרא? זו ההזדמנות להצטרף למיזם הגמרא הדיגיטלית. מדובר בפרויקט במסגרתו תצפו בקטע וידאו יומי שמבוסס על הדף היומי אותו מגיש הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי. במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים בארץ ובעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום. הקטע מתפרסם גם באתר הגמרא הדיגיטלית, דף הפייסבוק והפודקאסט. בקטע תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא. הפרויקט ללא עלות למשתתפיו.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully