וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקים קורסים, אלפי מובטלים: דווקא בגלל הקורונה - יש תקווה

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

2.6.2020 / 7:07

הקורונה עדיין איתנו, האבטלה בשיאה, העסקים קורסים אבל דווקא מתוך הקושי הגדול, יש תקווה. מהי? מפתיע מאד אבל רמז לתשובה יש בדרך שבה הקרקע מצמיחה זרעים

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

הקורונה עדיין כאן, והרבה אנשים שואלים: מה יהיה? המצב קשה מאוד, עסקים לא מתאוששים, שכירים פוטרו ולא יודעים מי יקח אותם לעבודה והחיים הפכו במידה רבה ללא פשוטים. איך מתמודדים עם מבט של תקווה, האם בכלל אפשר לקשר את התקווה לקשיים?

הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר כי בגמרא הובא ציטוט מדהים מהנביא ישעיהו שממנו ניתן ללמוד על עתיד טוב שצפוי לעם ישראל ביום שבו תבוא הגאולה השלמה, במהרה בימינו. הפסוק אומר כי "כִּי כָאָרֶץ תּוֹצִיא צִמְחָהּ וּכְגַנָּה זֵרוּעֶיהָ תַצְמִיחַ כֵּן אֲדֹנָי ה' יַצְמִיחַ צְדָקָה וּתְהִלָּה נֶגֶד כָּל הַגּוֹיִם". המשמעות היא שהנביא ירמיהו אומר לעם ישראל: לא יהיה לכם קל בגלות, לא יהיה לכם קל בכלל, אבל הגאולה תבוא כמו שהארץ מצמיחה זרעים.

מה הקשר? איך הקרקע מצמיחה זרעים? צריך לחרוש אותה, לפצוע את האדמה, היא נאנחת ומתלוננת: למה חורשים אותי, למה הופכים אותי, למה לא נותנים לי מנוחה? אחר כך לוקחים את הזרע עד שהוא כבר גדל על העץ והתפתח כל כך יפה, לוקחים אותו וקוברים אותו עמוק באדמה. ומה נהיה אתו? הוא נרקב! עובש ותולעים, ונהיה לאבק. אבל זה התהליך שממנו נהיה עץ חדש.

מתפללים בבית כנסת לאחר ההקלה במגבלות הקורונה,אפרת, 20 במאי 2020. גרשון אלינסון, פלאש 90
התקווה בימי הקורונה. מתפללים באפרת/פלאש 90, גרשון אלינסון

כך אומר הנביא לבני ישראל: הקשיים שעוברים עליכם, תתייחסו אליהם כמו לזריעה, כדי לזרוע צריך לחרוש וצריך לעבור קשיים, ואחר כך בעזרת השם תבוא הצמיחה והגאולה, והייחודיות של הגאולה תהיה שמתוך הרע יבוא הטוב, כמו בזריעה שמתוך הריקבון צומחת התחלה חדשה, ואז מבינים שהרע בכלל לא היה רע אלא הוא היה חלק מהטוב".

רוצים ללמוד עוד נושאים על פי הגמרא? זו ההזדמנות שלכם להצטרף למיזם הגמרא הדיגיטלית. מדובר בפרויקט במסגרתו תצפו בקטע וידאו יומי שמבוסס על הדף היומי אותו מגיש הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי. במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים בארץ ובעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר.

הקטע מתפרסם גם באתר הגמרא הדיגיטלית. בקטע תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא. הפרויקט ללא עלות למשתתפיו.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully