וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אנשים שהחלימו מקורונה מאושרים יותר?

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

11.6.2020 / 7:47

אם תבחנו את האושר של אנשים שניצלו מנגיף קורונה, תגלו שהם מאושרים יותר מכל אדם רגיל. המחשבה שלהם, אחרי שהיו בסכנה, הרבה יותר ממוקדת

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

בכל פעם שאדם מתעורר בבוקר, פוקח את עיניו, הוא מיד מודה לאלוקים בתפילה: 'מודה אני לפניך מלך חי וקיים, שהחזרת בי נשמתי בחמלה, רבה אמונתך'. בכך הוא מכיר בעובדה שאלוקים החזיר לו את הנשמה לאחר שבמשך הלילה היא עלתה למרומים כדי לשאוב כוחות חדשים. את התפילה הזו אנחנו אומרים מיד כשאנחנו מתעוררים, עוד לפני שאנו קמים מהמיטה. בכך אנחנו מכירים מיד בקיומו של בורא עולם ומודים לו על היום.

הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר כי "חכמינו רצו שהדבר הראשון שנחשוב עליו בבוקר הוא החיבור לעצמנו, לנשמה ולבורא עולם". לדבריו, "השמחה והסיפוקים שלנו אינם תלויים בנו אלא באיך שאנחנו מפרשים את שגרת החיים שלנו. יכול להיות אדם שחי בכפר מרחוק ועני והוא האיש המאושר בתבל ומנגד אדם שחי בוילה עם כמה מפלסים והוא רק חש כמה חסר לו".

וזו הסיבה, הסביר הרב קובלסקי, כי "אומרים לעם היהודי, מיד על הבוקר תגידו 'מודה אני'. תתחברו לכך. אם תמדדו את האושר של אנשים שניצלו מנגיף קורונה, תגלו שהם מאושרים יותר מכל אדם רגיל. המחשבה שלהם, אחרי שהיו בסכנת חיים, לעתים מורדמים ומונשמים, הרבה יותר ממוקדת. הוא יודע להודות הרבה יותר מכל אדם אחר על מה שיש לו. זה כוח המחשבה של אדם".

צוות רפואי באמבולנס מעביר חולה קורונה מבית אבות לבית חולים, רומא, איטליה. 2 במאי 2020. רויטרס
צוות רפואי באמבולנס מעביר חולה קורונה לבית החולים/רויטרס

רוצים ללמוד עוד נושאים על פי הגמרא? זו ההזדמנות שלכם להצטרף למיזם הגמרא הדיגיטלית. מדובר בפרויקט במסגרתו תצפו בקטע וידאו יומי שמבוסס על הדף היומי אותו מגיש הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי. במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים בארץ ובעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר.

הקטע מתפרסם גם באתר הגמרא הדיגיטלית. בקטע תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא. הפרויקט ללא עלות למשתתפיו.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully