וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבשלת כמעט פוטרה בגלל סועד שהעיר כי "חסר מלח" באוכל

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

9.6.2020 / 7:32

משפט אחד של אדם שאכל במסעדה והתלונן על כך שחסר מלח באוכל כמעט גרם לפיטוריה של הטבחית לצמיתות: "למילים יש כוח, צריך להיזהר"

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

רבי ישראל מאיר הכהן, הידוע בכינויו "החפץ חיים", התפרסם בזכות ספריו נגד לשון הרע. באחד הימים, התבקש להגיע לעיר אחרת כדי לחזק שם את הקהילה היהודית. לנסיעה התלווה אליו אחד מהרבנים, ובדרך הם עצרו לאכול במסעדה בבעלות אישה יהודית. הם נכנסו, התיישבו וסעדו עד ששבעו. 

בסיום הארוחה, פנתה אליהם בעלת המסעדה בהתרגשות ושאלה: 'האוכל היה טעים?'. החפץ חיים השיב בחיוב, וגם הרב שהיה עמו הצטרף לתשובה אך מיד הוסיף: "היה אפשר עוד קצת מלח". מיד כשפנתה חזרה למטבח, החפץ חיים הצטער ואמר: "אני כל כך נזהר בלשון הרע, איך נכשלתי פה?". 

הרב שהיה לצדו תהה, "על מה כבודו מדבר? איפה אמרתי לשון הרע?". ואז הסביר לו החפץ חיים שבשל דבריו עשויה בעלת המסעדה לפטר את המבשלת במטבח רק כי אמר שחסר מלח באוכל. הרב לא האמין לדברי החפץ חיים, והשניים סיכמו להיכנס למטבח כדי לראות את הדבר קורה. שני הרבנים החשובים הגיעו למטבח, וראו את בעלת המסעדה צועקת על המבשלת ומבקשת ממנה לעזוב את העבודה. הרב ראה שהחפץ חיים צדק, הוא מיהר לפשר בין בעלת המסעדה למבשלת, והצליח למנוע את פיטוריה. 

לחם ומלח. ShutterStock
היה חסר מלח באוכל./ShutterStock

הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר גם איך אנחנו, כל אחד באופן פרטי, יכולים לגרום לכך שלא כל מילה תהפוך אצלנו למריבה? הרב ציין את דברי הגמרא במסכת שבת לפיהם אביי, אחד האמוראים הגדולים, חזר בו מדבריו והלך עם שיטתו של רבא, אמורא נוסף. לעומת זאת, רבא חזר בו מדבריו והלך עם שיטתו של אביי. כל אחד הגיע למסקנה שהשני צודק. 

"איך זה קרה?", תהה הרב קובלסקי. "בויכוח יש חתירה להבנה, שכנוע והסכמה. אם כל אחד יפעל בצורה כזו, החיים יכולים להיות הרבה יותר נחמדים. אם עורכים את הויכוח בצורה הזו, זה יכול לגרום לחיבור ואהבה". 

רוצים ללמוד עוד נושאים על פי הגמרא? זו ההזדמנות שלכם להצטרף למיזם הגמרא הדיגיטלית. מדובר בפרויקט במסגרתו תצפו בקטע וידאו יומי שמבוסס על הדף היומי אותו מגיש הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי. במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים בארץ ובעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר.

הקטע מתפרסם גם באתר הגמרא הדיגיטלית. בקטע תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא. הפרויקט ללא עלות למשתתפיו.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully