וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדתם כסף בקורונה? אתם קרובים יותר לאלוהים

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

14.6.2020 / 7:27

תקופת הקורונה השפיעה לרעה על המצב הכלכלי שלנו אבל דבר אחד חיובי ניתן להפיק מכך למרות המינוס בבנק: הידיעה שאתם קרובים יותר לאלוהים. איך?

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

הגמרא במסכת שבת מצטטת פסוק מהתורה לפיו "על כל זרע זרוע אשר יזרע". מה זה המילה זרע? זה מורכב משתי מילים זה-רע. המקובלים כותבים בספריהם שזרע אינו צומח החוצה אלא רק לאחר שהוא נעשה רקוב באדמה. לאחר מכן הוא צומח למשהו יפה ומדהים. ולכן זהו שמו של זרע. לפני הטוב מגיע רע.

הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר כי "כך אדם צריך להתבונן על החיים". לדבריו, "כשעוברים זמנים קשים או תקופות לא קלות, יהיה לו קל יותר אם הוא ירגיש כמו זרע שנמצא באדמה". בתקופת החורף קר , רטוב והוא נעשה רקוב אבל בסוף יבוא הקיץ והוא יפרח החוצה". 

הרב הוסיף כי "כשבורא עולם רוצה לקדם מישהו לדרגה יותר גבוהה בחיים, הוא נותן לו קושי. והשאלה איך האדם מסתכל על הקושי. אם הוא מבין שאלוקים נותן לו הזדמנות, אז בתגובה הוא מודה על הקושי". הרב סיפר כי שוחח לאחרונה עם יהודי שהפסיד הרבה כסף בחודש האחרון בעסקיו כתוצאה מהקרונה, "אמרתי לו", העיד הרב. "עכשיו אתה יותר קרוב לבורא עולם. ברגע שאתה מבין שאתה לקראת פתיחה, גידול ולכן בא לך קצת רע קודם. אתה נהיה שותף עם בורא עולם. זה כח האמונה שהגמרא נותנת לנו להבין - אדם עובר קושי? זה לקראת פריחה גדולה יותר".

אדם מבוגר עם כסף. ShutterStock
תמיד יש רע לפני שמגיע טוב./ShutterStock

רוצים ללמוד עוד נושאים על פי הגמרא? זו ההזדמנות שלכם להצטרף למיזם הגמרא הדיגיטלית. מדובר בפרויקט במסגרתו תצפו בקטע וידאו יומי שמבוסס על הדף היומי אותו מגיש הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי. במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים בארץ ובעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר.

הקטע מתפרסם גם באתר הגמרא הדיגיטלית. בקטע תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא. הפרויקט ללא עלות למשתתפיו.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully