וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך להתמודד עם חרדה מקורונה, והיא פשוטה ממה שחשבתם

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

29.6.2020 / 7:07

רמת החרדה של רבים מאיתנו עלתה בעקבות התפשטות נגיף קורונה. הדרך שבה ניתן להתמודד איתה כך שלא תהווה סיבה לדאגה היא מעניינת במיוחד

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

מה המקור של תחושת חרדה או פחד? כשאדם חושב שהוא אחראי על הכל בעולם הזה. אם הוא סבור שהאחראיות מוטלת עליו ורק עלי אז הוא בחרדה יום-יומית ואף יתרה מכך. למשל, חרדה מכך שהקורונה תחזור, חרדה שמתחרה יפתח עסק בצמוד לעסק שפתחתי רק לאחרונה, חרדה מכך שיפטרו אותי מהעבודה ועוד ועוד ועוד.

בתלמוד, במסכת שבת דף קא, מובא בהרחבה המושג "גוד אחית". זוהי הלכה הנוגעת לדיני מחיצות של עירוב בשבת וחגים או סוכה, ומשמעותה היא שישנם מקרים בהם ישנה רק חלק קטן מהמחיצה הנצרכת, כגון קורה תלויה או קצה גג, ואנו רואים כאילו הם נמשכים עד לקרקע ומשלימים תחתיהם מחיצה, ועל ידי זה נחשב כמוקף מחיצה.

יהודי צריך לזכור תמיד את המושג "גוד אחית". הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר כי "אפילו בדבר שהוא ממש פיזי, מחיצה, אלוקים מתערב. אפשר להירגע, לנשום אוויר עמוק, אני אורח, אורח בבית מלון, כל כך נחמד, לא אחראי על כלום. אפשר להוריד את המתח, להוריד את העול מהכתפיים. יש אחראי לעולם הזה".

חרדה ודיכאון. ShutterStock
זו הדרך להתמודד עם חרדה/ShutterStock

ברגע שאדם חי את חייו בצורה כזו, כל מה שהוא צריך לעשות זה "לבקש, להתפלל ולדבר עם אלוקים, בכל נושא ובכל תחום". המסקנה שנלמדת מכך, אומר הרב קובלסקי, "תקשורת אף פעם לא מזיקה, ובוודאי לא עם אלוקים". 

רוצים ללמוד עוד נושאים על פי הגמרא? זו ההזדמנות שלכם להצטרף למיזם הגמרא הדיגיטלית. מדובר בפרויקט במסגרתו תצפו בקטע וידאו יומי שמבוסס על הדף היומי אותו מגיש הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי. במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים בארץ ובעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר.

הקטע מתפרסם גם באתר הגמרא הדיגיטלית. בקטע תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא. הפרויקט ללא עלות למשתתפיו.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully