וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נישקה לראשונה את בנה התינוק בגיל שנתיים

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

15.7.2020 / 7:38

כולנו מכירים את הקריאה לא לנשק תינוק בפניו מחשש שיידבק בווירוס, אבל האישה הזו לא נשיקה או חיבקה את התינוק שלה עד גיל שנתיים ולא מהסיבה הזו

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

בתקופה הקומוניסטית ברוסיה היה מוהל יהודי שסיכן את נפשו כדי למול ילדים יהודים. הוא היה עובר ממקום למקום, מל את הילדים, ולוקח על עצמו סיכון אישי גדול. באחד הימים, המוהל הגיע לטקס ברית מילה שאליו הוזמן. הוא קיים את המצווה, ואז ראה שהאמא של התינוק ממש מתנפלת עליו בנישקות ובחיבוקים למשך דקות ארוכות כאילו ראתה את בנה בפעם הראשונה בחייה. 

המוהל שהיה נוכח קודם באירוע כזה, הבין את ההתרגשות אבל עדיין זה היה נראה לו קצת מוגזם. הוא תהה בפניי האם על כך, והיא סיפרה לו משהו שהוא לא שכח את כל החיים על מסירות נפש של אמא. היא העידה שכשהתינוק נולד, היא ידעה שיהיה קושי גדול למול את בנה כי יש הרבה אנשים שעשויים להלשין ושוטרים מסתובבים ברחובות, והפחד היה גדול.

"היה לי חשש", הוסיפה האם. "שאתרגל למצב הזה שהבן שלי לא יהיה מהול". אתה יודע הרב, היא אמרה, "יעבור שבוע, יעברו חודשיים, שנה או שנתיים ואנחנו נמשיך את החיים ולא יהיה מאמץ למול אותו. ומה בסוף? הילד שלי לא יהיה מהול. לכן, סיפרה. קיבלתי החלטה קשה מאד. נדרתי נדר, לא לנשק את הילד שלי עד שהוא יהיה מהול. למעלה משנתיים התאפקתי לא לנשק אותו, ועכשיו כשקיימתי את הנדר, הילד מהול, אני מנשקת ומחבקת אותו ללא הפסקה".

ברית מילה בברלין, 2013. AP
ברית מילה בברלין. אילוסטרציה/AP

הגמרא במסכת שבת, דף קל, אומרת כך בשם רבן שמעון בן גמליאל: "כל מצווה שקיבלו עליהם בשמחה, כגון מילה, עדיין עושים אותה בשמחה". כל מצווה שעם ישראל עשה אותה בשמחה לפני אלפי שנה, עדיין עושים אותה בשמחה.

הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר כי הסיבה שיהודים מקפידים מאד דווקא על מצוות ברית מילה נובעת מכך ש"הגוף שלו נעלם מהעולם אחרי כמה עשרות שנים, אבל הנשמה שלנו היא נצחית". לדבריו, "כל מאמץ נרשם לדורות הבאים שלכם, כל עמל, כל טרחה, כל דבר שעשיתם בשביל רוחניות עושה רושם על הנשמות של הדורות הבאים. ולכן, בגלל שעם ישראל ממש מסר נפש על קיום המצווה הזו, זה נרשם בדי. אן. איי שלנו. אנחנו מרגישים שאין בכלל שאלה, זה ברור מאליו, וחייבים לקיים את המצווה הזו".

מצעד יום הניצחון, מוסקבה, רוסיה, 24 ביוני 2020. רויטרס
היה פחד ומלא שוטרים ברחובות רוסיה/רויטרס

רוצים ללמוד עוד נושאים על פי הגמרא? זו ההזדמנות שלכם להצטרף למיזם הגמרא הדיגיטלית. מדובר בפרויקט במסגרתו תצפו בקטע וידאו יומי שמבוסס על הדף היומי אותו מגיש הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי. במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים בארץ ובעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר.

הקטע מבוסס על הוידאו היומי המלא במסכת שבת דף קל המתפרסם גם באתר הגמרא הדיגיטלית. בקטע תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא. הפרויקט ללא עלות למשתתפיו.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully