וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תצליחו להתמודד עם מינוס בבנק בקורונה

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

17.7.2020 / 7:37

מאות אלפי מובטלים, עצמאים ועסקים שקורסים בתקופת קורונה, משפחות שנכנסו לראשונה בחייהן למינוס בבנק. עכשיו, יש מי שטוען שמצא את הדרך להתמודד

הדף היומי נגזרת מסכת שבת דף קלא/צילום ועריכה: וואלה! NEWS

היה יהודי שאף פעם לא היה מודאג, תמיד הסתובב מאושר ולא הרגיש לרגע בלחץ כלכלי. הוא היה גר בדירה שכורה, עובד בעבודות מזדמנות עם מינוס בבנק אבל תמיד מאושר. הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, סיפר כי באחד הימים הוא רצה להתייעץ איתו. "יש תנאי אחד", אמר לו הרב, "ספר לי מה סוד האושר שלך". 

היהודי השיב לרב: "כשאני עובר ליד מזוזה, אני נזכר מה כתוב בתוכה: 'שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד". אני נזכר שאלוקים מנהל את העולם ואני סך הכל אורח במלון שלו. באותו רגע, אני שם את היד על המזוזה, נותן נשיקה, הלב שלי מתרחב. זה מעלה בי תמיד את הזיכרון שאלוקים יעשה לי טוב. אם יש לי אבא כזה, מה אני צריך כסף בבנק? כל הבנק שייך לו, אז למה אני צריך כסף?".

הרב קובלסקי העיד כי היהודי בתשובתו "הפך לי את כל המחשבות לגמרי. הלכתי מסוחרר כמה ימים ואז הבנתי את המשמעות של ניצול הזדמנויות". כל אחד מאיתנו עובר ליד מזוזה. בבית, במשרד, בכניסה לבניין או בפתח המסעדה. לכולם יש מזוזה בבית ולמי שאין? ארגון "אור בבית" דואג שישימו לו מזוזה בחינם. 

אוהד בדרום אפריקה מאושר אחרי שרכש כרטיסים למונדיאל. רויטרס
כל היום מאושר. אילוסטרציה/רויטרס

אבל המזוזה, הוסיף הרב, "היא לא רק פלסטיק שתוקעים בקיר. המזוזה מדברת אלינו וקוראת לנו: 'היי, אנשים, יהודים, תקראו את המסר שלי, תזכרו מה שכתוב בי, תנו נשיקה, תתחברו, תנצלו את ההזדמנות לעוד קשר לרוחניות. לעוד קשר לאלוקים. במצב כזה, גם אם יהיה לכם מינוס בבנק - זה לא יעיק או יפריע לכם". 

מהדף היומי, מסכת שבת דף קלא, לומדים תובנה מעניינת לפיה על כל דבר חיובי צריך לעבוד. אדם אומר 'אני רוצה לקיים מצוות שופר'. אומרים לו, צדיק, אתה רוצה לקיים את המצווה? תחתוך קרן מבעל חיים, תשרה במים רותחים, תנקה את החלק הפנימי, תקדח חור, תשייף ואחר כך תוכל לתקוע בשופר ותהיה לך מצווה. אתה רוצה לקנות שופר? תשלם עליו כסף. על כל דבר חיובי צריך לעבוד.

מבחני סיום קורס בתקיעת שופר בראש העין 14.9.17. ראובן קסטרו
תקיעת שופר./ראובן קסטרו

רוצים ללמוד עוד נושאים על פי הגמרא? זו ההזדמנות שלכם להצטרף למיזם הגמרא הדיגיטלית. מדובר בפרויקט במסגרתו תצפו בקטע וידאו יומי שמבוסס על הדף היומי אותו מגיש הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי. במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים בארץ ובעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר.

הקטע מבוסס על הוידאו היומי המלא במסכת שבת דף קלא המתפרסם גם באתר הגמרא הדיגיטלית. בקטע תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא. הפרויקט ללא עלות למשתתפיו.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully