וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד ט"ו באב: הרב חושף מהי עצת הזהב לחיי זוגיות מושלמת

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

4.8.2020 / 7:00

זוגיות מושלמת ומאושרת אינה קורית מעצמה. כדי להפוך את שלכם לכזו, כדאי להכיר את עצת הזהב של הרב קובלסקי שתעזור לכם ברגעים קשים

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

שלושה דברים גורמים לאדם להיות עני. לפי התלמוד במסכת שבת דף ס"ב, אחד הדברים מתוך השלושה הוא מקרה שאישה מקללת את בעלה בפניו. מה הכוונה? בעל שמתנהג בדרך שגרמה כאב וצער לאשתו עד כדי כך שהיא מקללת אותו, לא יישאר לו כסף, וכתוצאה מכך הבעל יישאר עני. 

איך קשור הצער של האישה למצבו הכלכלי של בעלה? התשובה מבוססת על דברי הגמרא שמסבירה כי מדובר במקרה שלבעל יש יכולת כלכלית, אשתו מבקשת ממנו לקנות לה תכשיטים, והוא מסרב. בעקבות כך, היא כועסת, מתרגזת ונפגעת עד עמקי נשמתה, והוא בכל זאת מתעקש לא לקנות לה. 

הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, ציין כי מקרה כזה "זה חמור מאד". לדבריו, "ברגע שהבעל מתעלם מצרכיה של האישה, הוא גורם לה לפגיעה קשה, שכמעט ולא ניתן לרפא אותה. בני זוג הם כמו שותפים בעסקים. אם השותף שלך כועס עליך, לא סומך עליך, לא עושה את מה שאתה רוצה, והוא חש שרק את נהנה מהרווחים הכספיים של העסק, איך הוא יגיב? לא יהיה אכפת לו יותר מהעסק, וחוסר האכפתיות שלו תגרום לך להפסדים כספיים גדולים, אותו דבר גם לאשתך".

בני זוג יושבים יחד ומביטים בסמארטפונים שלהם. ShutterStock
לא להתעלם מהצרכים האחד של השנייה. אילוסטרציה/ShutterStock

זה נכון לכל חיי הזוגיות, קובע הרב קובלסקי, "בעל ואישה צריכים לשתף את זה את זו בחוויות שלהם. בחיים העסקיים שותף טוב הוא שותף מרוצה, וכך גם בזוגיות. אם אשתך תהיה מאושרת, תקנה לה תכשיט כשיש לך כסף, תהיה קשוב לצרכים שלה, העסק שלכם, הזוגיות שלכם תפרח מעלה מעלה".

רוצים ללמוד עוד נושאים על פי הגמרא? זו ההזדמנות שלכם להצטרף למיזם הגמרא הדיגיטלית. מדובר בפרויקט במסגרתו תצפו בקטע וידאו יומי שמבוסס על הדף היומי אותו מגיש הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי. במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים בארץ ובעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר.

הקטע על חיי זוגיות מבוסס על מסכת שבת, דף ס"ב ומתפרסם גם באתר הגמרא הדיגיטלית. בקטע תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא. הפרויקט ללא עלות למשתתפיו.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully