וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שאלוקים קבע את זמן העיכול של הכלב לשלושה ימים

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

10.8.2020 / 7:11

אלוקים ידע על הכלב משהו שלא קיים אצל שאר החיות. זו הסיבה שיצר אותו עם מעיים מיוחדות כך שזמן העיכול שלו הוא עד שלושה ימים

מסכת שבת דף קנה/צילום ועריכה: וואלה! NEWS

"יודע צדיק דין דלים, יודע הקדוש ברוך הוא בכלב שמזונותיו מועטין". אלוקים יודע שלכלב יש קושי בהשגת אוכל יותר מאדם או כל חיה אחרת. חיות הטרף מסתובבות ביער, אוכלות או טורפות מה שהן רוצות, כך גם חתולים ועופות. אבל כלב? הוא קשור, לא משוחרר, בתוך הבית ולא יכול למצוא את המזון שלו. הוא תלוי בבעלים שלו.

מה עשה אלוקים? אומרת הגמרא "שוהה אכילתו במעיו שלושה ימים". שיעור עיכול של הכלב הוא שלושה ימים, ובתקופה הזו הוא כבר יקבל אוכל חדש. הכלב נברא באופן כזה שהבשר נשאר במעיו לפחות שלושה ימים. הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר כי "יש כאן תיאום מושלם של כל החלקים, העולם שלנו לא עובד סתם, מישהו יודע מה קורה במעיים של הכלב, מישהו חשב על כך.

ומכאן ניתן ללמוד גם לחייו של אדם. הסביר הרב כי "כשאדם נכנס למצוקה כלכלית או כל מצוקה אחרת, אלוקים לא השליך אותו ולא שכח ממנו. בורא עולם מטפל ודואג לו כמו תמיד. נכון, כבני אדם אנחנו לא תמיד יודעים מאיפה תבוא העזרה במצוקה כל כך קשה, אבל תמיד צריך לזכור מי מנהל את העולם וקובע מה ומתי יהיה לנו. מי שדאג למעיים מיוחדות לכלב כדי שלא יסבול, דואג גם לנו".

כלב אוכל מזון לכלבים. ShutterStock
כלב אוכל. אילוסטרציה/ShutterStock

בגמרא אף נכתב כי יש להשליך בשר לכלב, אפילו אם הוא לא בבעלותך. למה? מתוך רחמים עליו כי לא תמיד יש לו אוכל כמו שאר הברואים בעולם הזה. וכך גם חכמים מלמדים אותנו ללכת בדרכיו של אלוקים. מה הוא רחום, אף אתה רחום. מה הוא חנון, אף אתה חנון. ואם בורא עולם נותן אוכל לכלבים, גם אנו כבני אדם ניתן להם, נעזור ונרחם עליהם.

רוצים ללמוד עוד נושאים על פי הגמרא? זו ההזדמנות שלכם להצטרף למיזם הגמרא הדיגיטלית. מדובר בפרויקט במסגרתו תצפו בקטע וידאו יומי שמבוסס על הדף היומי אותו מגיש הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי. במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים בארץ ובעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר.

הקטע על זמן העיכול של הכלב והמסר שנלמד מכך מבוסס על הדף היומי במסכת שבת, דף קנ"ה ומתפרסם גם באתר הגמרא הדיגיטלית. בקטע תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא. הפרויקט ללא עלות למשתתפיו.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully