וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט בלי הופעות, רק בבית: ליאור נרקיס מגלה איך הוא חי עם הקורונה

בשיתוף ותן חלקנו, בשיתוף ותן חלקנו

13.9.2020 / 7:14

עולם התרבות ספג מכה קשה בקורונה, ועד שהוא התחיל קצת להתאושש, כעת הסגר מאיים עליו מחדש. במסגרת פרויקט לעידוד לימוד יומי, ליאור נרקיס מגלה איך שורדים, והתשובה תפתיע גם אתכם

ליאור נרקיס מגלה איך הוא חי עם הקורונה/עריכה: וואלה! NEWS

נגיף הקורונה הנחית על ענף התרבות בעולם מכה קשה. האמנים, גם בישראל, הפסיקו להופיע והפסידו מיליונים, הכרטיסים לא נמכרו והקהל היה מבוהל ולא הגיע, המפיקים חששו מפשיטת רגל, וכעת כשהיה נראה שכבר כולם חוזרים מעט למסלול, הסגר הצפוי בחודש הקרוב, מאיים על הכל מחדש. ליאור נרקיס, אחד מהזמרים המצליחים בישראל, מספר איך התמודד בתקופה הקשה הזו. 

"התרגלתי לשבת בבית", מספר נרקיס. "נהייתי קצת עצלן, וזה מבחינתי הייתה תקופה לניקוי אורוות ולחישוב מסלול מחדש. התגעגעתי מאד לקהל". כשחזר להופיע, כך הוא מעיד, "הביטחון והאוטומט שיש לך 30 שנה, הכל נקטע. פתאום אתה מסתכל על הליינאפ, ואתה תוהה האם להתחיל בשיר הזה או בשיר הזה. הקורונה עשתה ניקיון גדול בעולם, גם לנו האמנים". 

רוצים להצטרף לותן חלקנו? הקליקו כאן.

נרקיס מעיד כי כדי להתמודד עם התקופה הקשה של הקורונה, "אני מחבר הכל לקדוש ברוך הוא". לדבריו, "אני אדם מאמין, מניח תפילין כל יום, הולך לבית הכנסת בשישי. ובתקופת הקורונה, כשסגורים בבית, קודם כל נאחזים בקדוש ברוך הוא. אני בטוח שכל העולם נשא עיניו לקדוש ברוך הוא. נאחזים גם במשפחה, בילדים המתוקים, באשתי המהממת. אני והבת שלי כעת ברומן התחלתי חדש ששינה לי את החיים. היא הייתה דבוקה כל הזמן לאמא, וכעת היא מחפשת אותי. התרגלו אליי בבית".

אמני ישראל - שמור עליי

את הדברים מגלה ליאור נרקיס במסגרת פרויקט ענק של 22 אמנים ישראלים, בהם דודו אהרון, גיא ויהל, לירן דנינו, אביב אלוש, לי בירן, הפרויקט של רביבו, עידן חביב, גיא זוארץ, שלומי סרנגה, אברהם טל ואחרים, שחברו לקליפ חדש שנקרא "שמור עליי" שבאמצעותו הם מקדמים ספר לימוד יומי של גמרא והלכה הידוע בשמו "ותן חלקנו".

"דף גמרא של ותן חלקנו, זה נותן אור לנשמה", מעיד נרקיס. "זה נותן חכמה, בינה והבנה, וזה נורא קצר, חמש דקות של קריאה. הלימוד הזה נותן הרבה הרבה חיזוק, והלוואי שזה ייתן אושר אמיתי, פנימי, יהודי לאנשים. זה משהו טהור ונקי לקדוש ברוך הוא והכי חשוב שזה יקרב את עם ישראל, אחד את השני. יש פילוג גדול, וזה עוד משהו לקרב את עם ישראל". 

ליאור נרקיס. ניר פקין
"אתה נאחז בקדוש ברוך הוא". ליאור נרקיס/ניר פקין

לא רק נרקיס מתרגש מהפרויקט של ותן חלקנו. חלק מהאמנים שהשתתפו בפרויקט לומדים את החלק היומי בספרון, ואחרים הצטרפו אליהם ליוזמה. לדבריהם, מדובר בספר שמנגיש את התלמוד וההלכה, באופן קליל שמאפשר לכל אדם להתחבר וללמוד בו. באמצעות השיר החדש שגם מושמע רבות בתחנות הרדיו, הם מעודדים את הלימוד אצל אחרים.

בשיתוף ותן חלקנו, בשיתוף ותן חלקנו
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully