וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק במישור הרפואי: כך תתמודדו עם הקורונה בקלות יותר

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

9.10.2020 / 6:36

מדענים, מומחים ואנשי רפואה בעולם עובדים סביב לשעון על חיסון לקורונה אבל יש דרך שהיא אינה רפואית שעשויה להקל עליכם לעבור את זה בקלות יותר

מסכת עירובין דף נח/צילום ועריכה: וואלה! NEWS

סובלים מנגיף הקורונה? זה מעסיק אתכם רוב שעות היום? השיעולים, כאבי הראש ושאר תופעות לוואי? בזמן שמדענים, מומחים ורופאים עוסקים סביב השעון באיתור הדרך הרפואית להחלמה מהנגיף, כאן תוכלו ללמוד דרך נוספת להתמודד איתו בקלות יותר. ולא רק עם הקורונה, אלא כמעט עם כל בעיה שתתקשו לפתור או להתמודד. 

השאלה איננה האם יש בעיות בחיים, אלא איך אנחנו מתמודדים איתן. לדוגמה, ילד מגמגם? כמובן צריך לטפל בזה, ללכת למומחים הטובים ביותר ולעשות את כל מה שאפשר. וזו רק דוגמה אחת, יש ילדים שסובלים מצליעה בהליכה, ילדים שהם ביישנים או כל בעיה אחרת. הרי אף אחד לא נולד מושלם, אבל שוב - השאלה היא איך אנחנו מתמודדים עם זה?

בגמרא במסכת עירובין דף נח עוסקים ב"תחומים". צריך לדעת היכן נגמר השטח של אלפיים אמה מן העיר, ובשביל זה צריך למדוד את השטח. איך מודדים? עם חבל מידה, מותחים חבל מנקודה לנקודה, וכך יודעים מה המרחק. אבל מה קורה כשיש באמצע השטח עמק או יש הר?
בעיה, אה?

צוות בדיקות קורונה בשכונת עוני במומבאי, הודו. 10 ביולי 2020. AP
כך תתמודדו. אילוסטרציה/AP

אז התשובה לכך ניתנת במשנה שבה נכתב כי אם המודדים הגיעו לעמק, או לגדר של אבנים שנפלה ונותר גל של אבנים, מה יעשו? האם צריכים להתדרדר לתוך העמק ולמדוד מטר אחרי מטר, או צריכים למדוד את הגובה של הגל של האבנים? לא צריך! מבליעו! תמדוד מלמעלה ותמשיך הלאה! ואם הם הגיעו להר, האם הם צריכים לטפס במעלה ההר ולמדוד את השטח? לא! תמדוד מלמטה, בשטח הישר שנמצא לצד ההר, ותמשיך הלאה.

הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר כי "נכון, זו לא מדידה מדוייקת אבל חכמים קבעו "מבליעו". אם יש לילד פצע קטן, מה עושים? אומרים לו: בא נשחק במשהו, בא נלך למגלשה, מה קרה? נעלם הפצע? לא! נעלם המיקוד, לא ממוקדים בכאב, דילגנו איתו על הבעיה. 

גם אם יש בעיה לא צריך להתעסק איתה כל היום. ילד מגמגם, נטפל בזה, אבל לא צריך להזכיר לו כל היום ולא צריך לעסוק בזה כל היום. סובל מקורונה? כך אותו דבר. יהודי חכם שעוסק בחינוך אמר: לכל אדם יש חסרונות, התפקיד של ההורים זה לא להראות לילד מה חסר לו, אלא להראות לו מה יש לו.

מסכת ברכות, דף ט. וואלה! NEWS, צילום מסך
הרב חיים דוד קובלסקי/צילום מסך, וואלה! NEWS

הרב קובלסקי הסביר כי "זה נכון בכל תחום". לדבריו, גם בתחום העסקים, בזוגיות ובכל עניין. אם מתמקדים בבעיה יותר ממה שצריך כדי לפתור אותה, אם חושבים עליה כל הזמן וזה מטריד ותופס את המחשבות, זה משרה עצבות, זה מביא תחושת חוסר סיפוק. למה? כי לא נותנים למח להנות מהדברים הטובים, מהאושר שיש בחיים. ולכן, המסקנה היא כי בבעיות מטפלים, אבל בבעיות לא מתעסקים".

רוצים ללמוד עוד נושאים על פי הגמרא? זו ההזדמנות שלכם להצטרף למיזם הגמרא הדיגיטלית. מדובר בפרויקט במסגרתו תצפו בקטע וידאו יומי שמבוסס על הדף היומי אותו מגיש הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי. במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים בארץ ובעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר.

הקטע על התמודדות עם בעיות מבוסס על הדף היומי במסכת עירובין, דף נח, והוא מתפרסם במלואו גם באתר הגמרא הדיגיטלית. בקטע תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא. הפרויקט ללא עלות למשתתפיו.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית, בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully