וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברחוב או במפגש עם חברים: למה דווקא אז קריטי לחשוב על המשפחה?

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

21.10.2020 / 7:23

מדוע יועצי זוגיות ממליצים תמיד לחשוב על המשפחה דווקא כשיש לכם רגע פנוי בזמן שאתם עם חברים או סתם הולכים לבד ברחוב? יש לזה תשובה מפתיעה

מסכת עירובין דף עג/צילום ועריכה: וואלה! NEWS

הבעל שם טוב הקדוש היה אומר: "היכן שמחשבתו של האדם נמצאת - שם הוא נמצא". מספרים שהצדיק רבי לוי יצחק מברדיצ'ב, ניגש ליהודי בבית הכנסת מיד עם סיום התפילה, ואמר לו: "שלום עליכם", התפלא היהודי בתגובה: "לא חזרתי משום מקום", ענה לו הרבי: "כשהתפללת המחשבות שלך שוטטו ביריד". 

הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר כי "זה שימושי בכל תחום בחיים". הוא הביא כדוגמה את יועצי הזוגיות שאומרים לחתנים צעירים שבכל פעם שהם מחוץ לבית, בעבודה, בקניות או מבלים עם חברים אבל הם לא עסוקים במשהו ויש להם רגע פנוי, שיחשבו על האישה. כמה היא טובה, כמה טוב להם איתה, מה הם רוצים לקנות לה, איך אפשר לשמח אותה? 

מה מרוויחים מזה? דבר ראשון שהראש לא חושב על דברים אחרים שמרחיקים את השלום מהבית וזה מגביר את הקשר, זה מגביר את האחווה, כי במקום שבו האדם חושב שם הוא נמצא.

גבר מתרכז. ShutterStock
מחשבותיו של האדם הן שמוליכות אותו בחייו./ShutterStock

ולרעיון הזה יש גם שימוש פרקטי לחיים טובים בלי קנאה. חכמי היהדות ממליצים שכאשר אדם חש קנאה בחבר שלו, שיישב ויכתוב את הדברים החיוביים שיש לו בחיים, וימקד את המבט במה שיש לו ולא במה שחסר לו. כל עוד אנחנו לא מקדישים מחשבה לדברים החיוביים הם נראים מובנים מאליהם אבל כשמתמקדים בהם אנחנו מכירים בשפע שיש לנו ולא מקנאים באחרים.

בגמרא, במסכת עירובין דף עג, דיון לגבי הלכות שבת, שצריכים להחליט היכן מוגדר המקום של מי שנמצא כל היום במקום אחד והוא ישן במקום אחר. למשל, רועי צאן נמצאים כל היום מחוץ לעיר בגלל העיסוק שלהם, אבל אם הם רגילים לחזור לישון בתוך העיר, הרי הם כאנשי העיר! מה הרעיון שכתוב כאן? היכן שמחשבותיו של האדם, זה המקום שבו הוא נמצא.

גבר שותה בירה מחוץ לפאב בפראג, צ'כיה. רויטרס
בחוץ? אם יש לך דקה, תחשוב על אשתך./רויטרס

רוצים ללמוד עוד נושאים על פי הגמרא? זו ההזדמנות שלכם להצטרף למיזם הגמרא הדיגיטלית. מדובר בפרויקט במסגרתו תצפו בקטע וידאו יומי שמבוסס על הדף היומי אותו מגיש הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי. במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים בארץ ובעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר.

קטע הווידאו על מחשבות שמוליכות את האדם מבוסס על הדף היומי במסכת עירובין, דף עג, והוא מתפרסם במלואו גם באתר הגמרא הדיגיטלית. בקטע תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא. הפרויקט ללא עלות למשתתפיו.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully