וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטע אחד עם 35 מילים לימד אלפים מהי הדרך לשפר את הזוגיות

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

26.10.2020 / 7:01

במקום להשקיע כסף, זמן ומאמץ רב בלשפר את הזוגיות שלכם, הנה דרך שעזרה לאלפים שעיקרה הוא קריאת כתב קודש עם 35 מילים

מסכת עירובין דף עו/צילום ועריכה: וואלה! NEWS

אנחנו מכירים בני זוג שכלפי חוץ הם נראים לא מתאימים בכלל אבל הם מצליחים לנהל חיי זוגיות בהרמוניה מושלמת, ומנגד אנחנו מכירים זוגות שנראה שהם כל כך מתאימים אחד לשני, אבל החיים שלהם מלאים בסבל ובקשיים. איך ניתן להסביר את זה? דווקא קטע אחד קצר בתלמוד במסכת עירובין יכול לתת לנו תשובה מדהימה לכך. 

בגמרא כתוב שקיר שעמד בין שתי חצרות, הפריד ביניהן, אם גובהו הוא 10 טפחים, רוחבו הוא 4 טפחים, אז הוא חוצץ ביניהן וזה נחשב שתי חצרות נפרדות. למרות זאת, מתי הן יכולות להיחשב כמקום אחד? אם היו פירות בראש הקיר, והאנשים שמתגוררים בשתיהן היו עולים לראש הקיר, כל אחד מהצד שלו, ואוכלים מהפירות. במצב כזה, שתי החצרות הם כמו מקום אחד ולא כמו שתי חצרות נפרדות. 

"המשותף קובע", הסביר הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, "ככה זה בדיוק בחיים, וכך זה גם בזוגיות. אם אנחנו נבליט את המפריד ונצניע את המשותף, יהיו לנו חיים קשים, נפרדים אחד מהשניה. אבל אם נבליט את המשותף ונצניע את המפריד, יהיו לנו אושר, שמחה וזוגיות טובה". 

זוגיות. אנספלאש,
זוגיות טובה./אנספלאש

בני זוג צריכים לחפש את המשותף להם, וכך יהיו להם חיים מאושרים. לתת לאותם דברים הבלטה, מקום עיקרי בחייהם. אם חלילה יעשו את ההפך, יתנו מקום בחייהם רק לעניינים שאינם משותפים להם, הם רק יתלוננו, יריבו, יתווכחו ויצעקו אחד על השני. וכך אנחנו יכולים ללמוד מקטע קטן בתלמוד את הדרך הטובה ביותר לזוגיות טובה. 

רוצים ללמוד עוד נושאים על פי הגמרא? זו ההזדמנות שלכם להצטרף למיזם הגמרא הדיגיטלית. מדובר בפרויקט במסגרתו תצפו בקטע וידאו יומי שמבוסס על הדף היומי אותו מגיש הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי. במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממאות אלפים בארץ ובעולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר.

הקטע על זוגיות טובה מבוסס על הדף היומי במסכת עירובין, דף עו, והוא מתפרסם במלואו גם באתר הגמרא הדיגיטלית. בקטע תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא. הפרויקט ללא עלות למשתתפיו.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully