וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו: קציצת בשר היא זו שיכולה לשפר את ההצלחה בחיים שלכם

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

2.11.2020 / 6:50

מה אם היו אומרים לכם שצמד המילים "קציצת בשר" יכול לשפר את ההצלחה בחייכם בצורה קיצונית? אז הנה

מסכת עירובין דף עב/צילום ועריכה: וואלה! NEWS

קציצת בשר, ממה היא מורכבת? לרוב מביצה ובשר בקר. גם התרנגול וגם הפרה נותנים מעצמם כדי שהקציצה הזו תהיה טעימה. התרנגול, מה נתן? ביצה אבל הוא המשיך לחיות אבל הפרה נתנה את חייה בשביל הקציצה. זו הסיבה שהשם שלה היא קציצת בשר ולא קציצת ביצה.

העולם מחולק לשני סוגים, אנשים שמצליחים ואלה שאינם מצליחים. המתכון להצלחה נמצא בכמה מילים עתיקות שכתובות בארמית בגמרא בדף היומי. בתלמוד מובא סיפור: ראובן ושמעון ישבו ושוחחו ביניהם. הם ראו מישהו מתקרב אליהם, הסתכלו עליו וראובן אמר: "אם האיש שמגיע הוא נזיר, גם אני מקבל על עצמי נזירות". שמעון אמר בתגובה:"אם האיש שמגיע אינו נזיר אני מקבל על עצמי נזירות". 

נזירות משמעותה היא שאסור לאדם לשתות יין, להסתפר והגבלות נוספות. האמורא רבי יהודה משיב בשם רבי טרפון כי אף אחד מהם אינו נזיר. למה? נזירות אינה חלה מכח הספק, וגם ראובן וגם שמעון כשהם אמרו את מה שהם אמרו, היה להם ספק אם האיש שמגיע הוא נזיר או לא נזיר, ולכן אף אחד מהם לא סומך בדעתו להיות נזיר.

אילוסטרציה. shutterstock, ShutterStock
בשר טחון. אילוסטרציה/ShutterStock, shutterstock

מה כתוב כאן? הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר כי "החלטה צריך לקבל בצורה מוחלטת, להיות לגמרי בתוך העניין. כאן יושבים שני חבר'ה ואומרים: אם הוא נזיר גם אני, או אם הוא לא נזיר אז אני נזיר. חברים, זה לא רציני, אם אתם רוצים להצליח אתם צריכים להיות רציניים ולהשקיע את עצמכם בעניין לגמרי, עד הסוף. 

את המסר הזה בדיוק לומדים מקציצת בשר. הפרה נתנה מעצמה, חייה אינם חיים כבר. לכן, קוראים לקציצה בשר ולא קציצת ביצה. "הצלחה דורשת הקרבה", הסביר הרב קובלסקי, "זה נכון בעסקים, ברוחניות, בחינוך הילדים ובכל תחומי החיים". 

הקטע על הצלחה בחיים מבוסס על הדף היומי במסכת עירובין, דף פב, והוא מתפרסם במלואו גם באתר הגמרא הדיגיטלית. בקטע תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא. הפרויקט ללא עלות למשתתפיו.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully