וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסיכה שלכם לא מכסה את האף? זה לא שווה דבר, ועכשיו גם יש הסבר

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

5.11.2020 / 7:19

המומחים טוענים שעטיית מסיכה באופן חלקי, אינה עוזרת דבר ואפילו פוגעת בבריאות. עכשיו יש לכך סיבה שנכתבה כבר לפני 2000 שנה

מסכת עירובין דף פט/צילום ועריכה: וואלה! NEWS

אדם שישים מסיכה על חצי פניו, זה יעזור? לא. גם אם הוא יחשוב שהוא מוגן בחמישים אחוז, זה לא נכון. לפי מומחי הרפואה, עטיית מסיכה מתחת לאף, לא מועילה כלל. זה דומה לאדם שיגיד שהוא נוהג ברכב עם שלושה גלגלים. הוא ינסה להסביר ששבעים וחמישה אחוז מהגלגלים נמצאים במקום ולכן זה בסדר, זו הרי בדיחה. מישהו מוכן לעלות על מטוס שיש לו 95% מהדלק שהוא צריך לצורך הטיסה כולה? כמובן שלא. מה המסקנה? אם זה לא מאה אחוז - זה כלום.

במהלך החיים, כל אדם מקבל החלטות. בכל שעה נתונה ביום, אנחנו מקבלים החלטות. בתחום האישי, הזוגי, החינוכי, הבריאותי ועוד. להחלטות האלה יש משמעות ענקית, לעתים לטווח ארוך. אבל הרבה פעמים ההחלטות שלנו נותרות על הנייר. האם יש איזו שהיא עצה שתעזור לנו להנות מההחלטות שלנו לתקופה ארוכה.

הגמרא עוסקת בהגדרת שטחים, והיא קובעת שגג של בית הוא שטח בפני עצמו, גם אם יש גגות של בתים אחרים צמודים אליו. ומה קורה אם יש שטח מוקף מחיצות שלא מגיעות עד הקרקע? אם גדיים יכולים לעבור תחת המחיצות, הן לא נחשבות למחיצות. למה? כי הרעיון של מחיצה היא לשלוט על השטח, ואם ניתן להיכנס לשטח דרך המחיצה, אז מה העניין? לכן, לא נחשבת למחיצה.

המחיצה בין שני בתי הספר הממקומים במתחם תיכון שבח מופת בתל אביב, 5 בספטמבר 2017. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
מחיצה צריכה שתהיה הרמטית. אילוסטרציה/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר כי "החלטות שאנחנו רוצים לעמוד בהן לאורך זמן, צריך להצמד אליה הרמטי, מאה אחוז. אסור לנו לעשות פשרות. זה טבע האדם, אם הוא מרשה לעצמו פה ושם, לא יישאר בסוף שום דבר". לדברי הרב קובלסקי, "זה לא אומר שמי שרוצה לשמור על בריאות, לא יוכל לאכול מתוקים. או מי שהחליט לשמור על הוצאות כלכליות מאוזנות, לא יכול לקנות משהו נחמד. אבל הכל נדרש במסגרת מאוזנת, בהחלטה נכונה ולא בפרצה שלהן, כי אז לא יישאר דבר". 

הקטע על החלטות לטווח ארוך מבוסס על הדף היומי במסכת עירובין, דף פט, והוא מתפרסם במלואו גם באתר הגמרא הדיגיטלית. בקטע תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא. הפרויקט ללא עלות למשתתפיו.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully