וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולי קורונה בשבת? זה הפטנט שיכול לעזור

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

22.11.2020 / 7:05

אסור להתפלל על אדם שחולה בקורונה בשבת, וגם לבקר אותו אסור מחשש להידבקות בנגיף. אז מה הדרך לעזור לו? יותר קל משחשבתם

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

ידועה האמרה ממסכת שבת כי "שַׁבָּת הִיא מִלִּזְעֹק וּרְפוּאָה קְרוֹבָה לָבוֹא". ההסבר: אסור לאדם להתפלל על חולים בשבת. למה? התפילה עלולה לגרום לאדם לצער ובכי. ולמרות זאת, שמירת שבת יכולה להביא את החולה לידי רפואה. הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר כי אדם יכבד את השבת, יתעלם מהצרות ויהיה לו בסדר. 

בזוהר הקדוש כתוב שהתפילה של שבת לא שבה ריקם, אז איך אפשר להפסיד תפילה כזו? זה לא הפסד לחולה? הסביר הרב כי "אין הפסד, יש רק רווח". למה הדבר דומה? אדם השקיע כספים רבים במיזם עסקי, והוא רוצה לעניין במיזם את אחד המשקיעים הגדולים בעולם. איך הוא יוכל לפגוש אותו? 

יום אחד, אותו אדם הולך ברחוב ופוגש אותו עובר אורח שמבקש ממנו לפרוט לו עשר דולר כדי שיוכל לקנות קפה בכסף ישראלי. לפתע הוא מזהה אותו, והוא מזמין אותו בעצמו לכוס קפה. הם יושבים ומדברים אחד עם השני, מתחברים ומתיידידים. אם הוא לא יזכיר את המיזם העסקי בפגישה הראשונה, רוב הסיכוי שהמשקיע לבסוף ייתן לו את ההשקעה הכספית כי כך הקשר ביניהם יהיה אותנטי ואמיתי יותר.

אשת צוות רפואי חולפת ליד חולה קורונה בבית חולים בליאז', בלגיה. 29 באוקטובר 2020. רויטרס, רויטרס
צוות רפואי ליד מחלקת קורונה./רויטרס, רויטרס

כך גם אותו הדבר על השבת. במשך ימות השבוע אנחנו מבקשים מבורא עולם בקשות על בריאות, פרנסה, חינוך ילדים ועוד. בשבת אנחנו כולנו מחוברים לבורא עולם, שומרים את השבת וכאילו חוגגים במסיבה שהוזמנו אליה. זה לעניין להתחיל לבכות ולהצטער? לבקש על רפואה? לא. בסיטואציה כזו אתה צריך לכבד את השבת שאלוקים הביא לעולם, אסור לעשות התחשבנות באותו הזמן, וכך אדם יוכל להעביר את הגזירה. יושב אלוקים למעלה ורואה את המאמץ שלך, וכך יעביר לך את המחלה. אין כאן הפסד, יש כאן רק רווח. 

השיעור על חולים בשבת מבוסס על הגמרא במסכת שבת, דף יב, והוא מתפרסם במלואו גם באתר הגמרא הדיגיטלית. בקטע תפגשו מידי יום בנקודות משמעותיות ומרתקות הקשורות בחיי היום, זאת על בסיס הלימוד היומי של הגמרא. הפרויקט ללא עלות למשתתפיו.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully