וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בימי קורונה: זו סגולה שתעשה אתכם עשירים גדולים

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית

29.11.2020 / 7:03

בימים שבהם קשה יותר להוציא כסף, נחשפת הסגולה שעשויה להרחיק אתכם מהמינוס בבנק ולהפוך אתכם לעשירים גדולים

צילום ועריכה: וואלה! NEWS

רבי פנחס הלוי איש הורוויץ שהיה ידוע בכינויו "בעל ההפלאה" היה אומר כי כל אדם שמקיים את מצוות צדקה, עושה דבר ראוי ומכובד מאד. זאת, אפילו במקרה שהוא נותן מכספו כדי לזכות לכבוד, פרסום או מטרה אחרת ולא רק לשם מצוות הצדקה. הרב חיים דוד קובלסקי, מגיש הגמרא הדיגיטלית, הסביר כי יש גלגל של עניות ועשירות בעולם.

לדברי הרב, מי שהיום עשיר, בעתיד הוא או צאצאיו יחוו עניות. איך בכל זאת ניצלים מהגלגל הזה? מי שנותן צדקה "לשמה", רק לשם צדקה, ניצל מכך, וזוכה לכך שהוא לא יתגלגל לעניות. לכן, אם אתם רוצים להתרחק מהמינוס בבנק, שיהיה לכם כסף רב, גם כשקשה לכם או לא מרוויחים מספיק, תתנו צדקה, לשם המצווה, ומובטחת לכם עשירות.

רעיון דומה כותב רַבִּי מֹשֶׁה בֶּן יוֹסֵף מִטְרַאנִי, הַיָּדוּעַ בְּכִנּוּיוֹ 'הַמַּבִּי"ט', על התפילה: מדוע אמרו חז"ל שמי שמתפלל עבור חבירו נענה תחילה? כלומר: אדם שמתפלל לפני אלוקים עבור צרכים של חברו, וגם הוא זקוק לצרכים, הוא נענה מהר יותר מאשר אם היה מתפלל על עצמו. מה הסוד?

בדיקות קורונה במתחם דרייב אין שנפתח בדרום אוסטרליה, שם מתמודדות הרשויות עם התפרצות וסגר. רויטרס
דווקא בימי הקורונה, לשם המצווה/רויטרס

"כי המתפלל על אחרים תפילתו טובה יותר. מי שמתפלל עבור עצמו, גם אם מתפלל בהכנעה ובענווה, יכול להיות שהיא נובעת מכך שהוא זקוק לדברים שהוא מתפלל עליהם, אבל כאשר אדם מתפלל על צרכים של אחרים, בכך הוא מתפלל תפילה זכה, נטולת רצונות אישיים, והוא זוכה לתפילה "לשמה", ובכך גם צרכיו נענים מיד.

קטע הוידאו היומי שמבוסס על הדף היומי במסכת שבת הוא חלק מפרויקט יומי המכונה "הגמרא הדיגיטלית", מיזם בהובלת הרב קובלסקי, מייסד וראש ארגון מאורות הדף היומי, במסגרתו, כל אדם יכול להיות חלק ממעגל של מאות אלפים ברחבי העולם שמקפידים על לימוד סדיר של דף גמרא אחד ביום, זאת באמצעות צפייה בקטע וידאו יומי קצר.

בשיתוף הגמרא הדיגיטלית
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully